شنبه 17 سنبله 1403 برابر با Saturday, 7 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

گزارش اطلاعاتی طالبان از تقویت داعش در سه ولایت افغانستان

یک گزارش اداره اطلاعات طالبان افغانستان فاش کرد که داعش در ولایت های کنر، نورستان و ننگرهار افغانستان در حال تقویت قدرت و نفوذ خود است.

به گزارش ایراف، یک سند که توسط اداره اطلاعات طالبان تنظیم شده، نشان می دهد که فعالیت داعش در افغانستان در حال افزایش است.

براساس این سند، داعش در حال تقویت خود در ولایت های کنر، نورستان و ننگرهار است.

طبق این سند داعش در حال افزایش روند جذب نیرو است. همچنین این گروه در جذب اعضای ناراضی تحریک طالبان پاکستانی و طالبان افغان در صفوف خود موفق بوده است.

داعش خراسان یک سازمان تروریستی است که در سال 2015 در ولایت ننگرهار افغانستان فعالیت خود را آغاز کرد. هرچند تا پیش از روی کار آمدن مجدد طالبان مسئولیت برخی از حملات مرگبار در افغانستان را برعهده داشت، اما پس از سقوط افغانستان در تلاش بوده تا نفوذ خود را در این کشور گسترش دهد.

داعش در سه سال گذشته طالبان را نیز هدف قرار داده است. از طرف دیگر، این گروه از زمان تسلط طالبان به دنبال تقویت استراتژی منطقه ای سازی و بین الملی سازی در تولید تبلیغات و عملیات های خود بوده است. به طوری که عملیات های خو را از محدوده افغانستان و هدف قرار دادن شهروندان این کشور به سمت مراکز و اهداف دیپلماتیک و خارجی، و تسریع فعالیت های برون مرزی خود تغییر داده است.

در همین رابطه، بخش عمده فعالیت این گروه، کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی بوده است. هرچند در حال پیشروی به سمت غرب افغانستان مانند ایران و ترکیه نیز بوده است.

پیشنهاد:   افغانستان حملات تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

این اقدامات اما برای افغانستان تحت کنترل طالبان تهدیدی جدی علیرغم انکار این گروه توسط طالبان به شمار می رود. داعش برای تحت شعاع قرار دادن توانایی طالبان و تقویت کنترل خود علاوه بر سازماندهی عملیات های انتحاری به دنبال جذب و استخدام نیرو نیز است. این اقدام می تواند توانایی آنها را برای حملات خارج از افغانستان گسترش دهد.

در واقع، این گروه از طریق استخدام نیروهای ناراضی و جذب افرادی از کشورهای مختلف در حال بازسازی خود است، اما به گزارش سیگار این تجدید حیات نگرانی های منطقه ای و جهانی را از تقویت این گروه در پی داشته است.

لازم به ذکر است مجاهد گزارش شورای امنیت در مورد تهدید داعش در افغانستان را تبلیغات خواند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30039

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *