سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Tuesday, 17 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ اسحاق‌ دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به سفر سه سال پیش جنرال فیض حمید، رییس پیشین استخبارات این کشور (آی‌اس‌آی)، به کابل به‌گونه کنایه‌آمیز گفته است که «نوشیدن یک گیلاس چای» نتواست مشکل امنیتی اسلام‌‌آباد را حل کند.

معاون نخست‌وزیر پاکستان این اظهارات را در نشستی در لندن، پایتخت بریتانیا بیان کرده است.

اسحاق دار با انتقاد از سیاست‌های عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان در قبال طالبان افزوده است که اقدامات «نادرست» خان سبب افزایش ناآرامی‌ها در این کشور شده است.

به باور او، شبه‌نظامیانی که در حمایت از طالبان مقابل حکومت پیشین افغانستان می‌جنگیدند، اکنون در تلاش برای ناامن ساختن ایالت بلوچستان پاکستان هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرده است: «پاکستان بهای آن یک گیلاس ]لیوان[ چای را می‌پردازد.»

در همین حال؛ در پی درگیری‌های مرزی چند روز اخیر میان نیروهای طالبان و نیروهای امنیتی پاکستان، محبوب شاه، معاون والی طالبان در خوست از مناطقی در خط مرزی دیورند دیدار کرد.

او در این دیدار به نیروهای امنیتی طالبان گفته است که هوشیار باشید و اجازه ندهید کسی به سرزمین ما دست درازی کند و برای مردم ما مشکل ایجاد کند.

او همچنین در این دیدار با قاطعیت به نیروهای طالبان گفته است از هرگونه تجاوز جلوگیری کرده و از خاک خود دفاع خواهند کرد.

منطقه زازی ولایت خوست طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان نیروهای پاکستانی و طالبان بوده است.

منابعی به رسانه‌ها گفته‌اند که در درگیری بین نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در شهرستان زازی میدان ولایت خوست، پنج نظامی پاکستانی ازجمله یک افسر زخمی شده‌اند.

منابع گفته‌اند که این نظامیان براساس شلیک خمپاره زخمی شده‌اند.

همچنین به نقل از منابع محلی به دنبال درگیری ها بین نیروهای پاکستانی و طالبان در منطقه زازی میدان ولایت خوست، یک جنگجوی طالبان کشته شده است.

گفتنی است که حدود سه سال پیش و چند روز پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، جنرال فیض حمید به کابل سفر کرده بود و انتشار عکسی از او درحالی که در لابی هتل سریبا مشغول نوشیدن قهوه یا چای بود حاشیه های زیادی به همراه داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34740

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *