دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

طالبان به هیچ‌یک از خواسته‌های خود در نشست دوحه نرسیدند-نشست چهارم دوحه در راه است- کرن دکر: موضوع تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان با قوت روی میز است-ایراف

به گزارش ایراف؛ کرن دکر، سرپرست سفارت آمریکا برای افغانستان که در دوحه قطر مستقر است در گفت‌وگو با رسانه‌ها از آمادگی‌ برای برگزاری نشست چهارم دوحه در مورد افغانستان خبر داده است.

او می‌گوید که پیش از نشست چهارم دوحه گفت‌وگوهای زیادی باید صورت گیرد تا یک نشست بزرگ برگزار شود.

این دیپلمات آمریکایی گفته است که مشکلات افغانستان بسیار پیچیده و مغلق است و برای رسیدگی به آن، سازمان ملل متحد می‌خواهد نماینده ویژه خود را تعیین کند.

به گفته او، موضوع تعیین نماینده ویژه سازمان ملل متحد به قوت روی میز قرار دارد.

کرن دکر در ادامه در مورد سومین نشست دوحه گفته است: «نمایندگان به صراحت این موضوع را به سازمان ملل متحد بیان کردند، پروسه افغانستان بسیار مغلق و پیچیده بود و باید کسی مسئول این کار باشد. بنابراین، انتصاب یک شخصیت مرکزی برای سازماندهی همه این‌ها هنوز هم روی میز است.»

خانم دکر افزوده است که در نشست سوم دوحه نمایند‌گان ویژه کشورها، تأمین حقوق زنان افغان را در مرکز استراتژی‌های خود قرار دادند.

او در ادامه تأکید کرد که جهان حکومت کنونی افغانستان را براساس اقدامات‌‌اش قضاوت می‌کند.

دکر افزود که در عمل هیچ اتفاقی برای رفع تحریم‌ها یا ادغام حکومت سرپرست با جامعه جهانی اتفاق نیفتاده است.

او تصریح کرده است: «ما تسلیم خواسته‌های طالبان نشده‌ایم. طالبان خواسته‌هایی دارند که به آن نرسیده‌اند. آنها می‌خواهند ذخایر ارزی آزاد شود. تحریم‌ها برداشته شود. کرسی افغانستان در ملل متحد به طالبان داده شود اما چنین چیزهایی اتفاق نیفتاده است.»

بعد از نشست دوحه ۳ که ماه گذشته برگزار شد، طالبان و نمایندگان جامعه جهانی نظر متفاوتی درباره نتیجه نشست دوحه داشتند.

پیشنهاد:   ۱۱ میلیون نیازمند در افغانستان به دلیل کمبود بودجه کمک دریافت نمی‌کنند

ذبیح‌الله مجاهد که به نمایندگی از طالبان در دوحه ۳ حاضر شده بود، شرکت هیأت طالبان در نشست دوحه را نشان دهنده آن دانست که آنها، طرفدار تعامل مثبت با جهان است.

او نشست دوحه سوم را فرصتی دانست تا در مورد رفع تحریم‌ها علیه مقامات این گروه، برداشتن تحریم‌ها بر سیستم مالی و بانکی و چالش‌های اقتصادی صحبت شود.

سخنانی که در تناقض کامل با گفته‌های نمایندگان ویژه کشورهایی است که در دوحه ۳ حضور داشته‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30296

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *