به گزارش ایراف، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور برای افغانستان، در گفتگوی تلویزیونی با شبکه افق ضمن توضیح شرایط منطقه گفت که آینده منطقه را  جبهه مقاومت با ماهیت مردمی رقم خواهد زد.

کاظمی قمی در این برنامه، سید مقاومت، سید حسن نصرالله را مظهر مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی عنوان کرد. او 30 سال مخفیانه زندگی کردن او را مصداق مقاومت خواند. او همچنین افزود که اطلاعات و مواضع او همیشه صادق بود.

او همچنین افزود که سید حسن نصرالله نسبت به ولایت ایمان راسخ داشت. 

کاظمی قمی در همین رابطه تصریح کرد که حزب الله و تمام جریان های مقاومت به صورت مستقلانه تصمیم می گرفتند و عمل می کردند. مقام معظم رهبری هیچگاه به حزب الله دستور نداده است ولی مشورت داده است.

این دیپلمات کشور در مورد نقش و تاثیر سید حسن نصرالله گفت که یکی از معجزات او این هست که  امروز مقاومت حزب الله شرف ملت لبنان است. او افزود حامیان حزب الله  تنها شیعیان نیستند. بلکه در میان اهل سنت و مسیحیان نیز حامی داشتند. 

کاظمی قمی علت این امر را نگاه عمیق مقاومت و سید حسن نصرالله به منافع ملی لبنان، حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و عزت این ملت بود.

او همچنین افزود که با خون سید مقاومت جبهه انقلاب نه تنها در لبنان بلکه در غزه، یمن ، عراق بیشتر شده است.

سفیر پیشین ایران در عراق در بخش دیگری از سخنان خود تاکید که امروز مقاومت مردم غزه از مجاهدین حماس قوی تر است. چراکه در زیر بمباران و تحریم های اقتصادی و شرایط سخت زندگی یک نفر از غزه خارج نشد.

کاظمی قمی در مورد توانایی ارتش رژیم اسرائیل گفت که تاب آوری اش در برابر مقاومت تضعیف شده است. چراکه در عملیات زمینی موفق نبوده است.

قمی در نهایت عنوان کرد که دو عامل اصلی ترور، کشتار و وضعیت کنونی در منطقه،  دخالت های آمریکا و رژیم صهیونیستی است که هر دو در اثر مقاومت ضعیف شده اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37519

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *