تهدیدات القاعده از افغانستان را جدی می گیریم

به گزارش ایراف، به نقل از وزارت دفاع آمریکا، سبرینا سینگ سخنگوی پنتاگون روز گذشته در یک کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران در مورد مسائل مختلف پاسخ داد.

در این کنفرانس خبری یکی از خبرنگاران گفت: این تقریبا سوال یک سال اخیر من است که 23 سال پیش آمریکا به خاطر القاعده به افغانستان رفت و امروز گزارش هایی وجود دارد که القاعده دوباره در آن منطقه در حال رشد است. آیا پنتاگون این موضوع را جدی می‌گیرد که القاعده در حال تبدیل به قدرتی است که ممکن است عملیات «فرا افق‌ها» برای مقابله با این چالش کافی نباشد؟

سابرینا سینگ در پاسخ به این سوال گفت: ما مطمئناً آن را جدی می‌گیریم. ما همچنان توانایی باورنکردنی در منطقه داریم، که همانطور که اشاره کردید شامل قابلیت های Over the Horizon می شود.

لازم به ذکر است که فاکس نیوز، ۲۲ خرداد در مورد گزارش اخیر مجله لانگ وار ژورنال در مورد فراخوان القاعده به نیروهایش برای آمدن به افغانستان نوشت: گزارش جدیدی در مجله لانگ وار ژورنال می‌گوید درخواست سیف العدل، رهبر القاعده برای جذب نیرو در افغانستان واضح‌ترین پیام القاعده در مورد حضور در افغانستان از زمان باز پس‌گیری کنترل کابل توسط طالبان در سال ۲۰۲۱ است.

در همین رابط، بیل روجیو، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی ها و سردبیر مجله گفت که این پیام رسماً افغانستان را به عنوان پناهگاه امن تروریست‌ها معرفی می‌کند.

گفتنی است که سازمان ملل در سومین گزارش خود در فوریه ۲۰۲۳ سیف العدل را به عنوان سومین امیر القاعده و جایگزین ایمن الظواهری می‌داند. از طرف دیگر، براساس گزارش‌های متعدد ناظر سازمان ملل، طالبان و القاعده نزدیک به هم هستند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر قطع روابط وجود ندارد.

این گزارش‌ها درحالی منتشر می‌شود که طالبان همواره می‌گویند که هیچ گروه تروریستی در خاک این کشور فعالیت نمی‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *