به گزارش ایراف، در این گزارش که تحت عنوان «چگونه وزارت امور خارجه اجازه داد تا تهدیدهایی از افغانستان به آلمان بیاید» گفته شده که این گروه از اتباع افغانستان به صورت غیرقانونی وارد آلمان شده اند.

براساس روزنامه «ویلت»، در جریان سقوط نظام جمهوریت در سال ۲۰۲۱ میلادی این افراد شامل فهرست آلمان شدند که باید افغانستان را ترک می‌کردند، اما بعد بر اساس تصمیم دولت آلمان، این روند خروج به تعویق افتاد.

«اسماعیل مشعل»، استاد سابق دانشگاه کابل که به تازگی وارد آلمان شده است، فرضیه ها و تحقیقات در گزارش روزنامه ویلت را رد کرد و گفت: افغان ها به خاطر وضعیت نامناسب به آلمان پناه برده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه نظام در افغانستان سقوط کرد و کسانی که مهاجر شدند، با مشکلات و چالش‌هایی مانند امنیت، فقر، بیچارگی، ناامیدی، محدودیت برای تعلیم و تحصیل دست و پنجه نرم می‌کردند.

مشعل در ادامه گفت: پس چگونه آنها می توانند گزارش یا تحقیقاتی را منتشر کنند مبنی بر اینکه که مردم افغانستان یا مهاجرینی که به آلمان و سایر کشورهای اروپایی آمده اند، با شماری از گروه های تروریستی ارتباط دارند، در حالیکه همین افرادی که امروز به آلمان آمده اند، استادان دانشگاه، فعالان حقوق زن، قاضیان و کارمندان نظام سابق اند که از دست افراطیت و گروهای حاکم بر افغانستان فرار کرده اند.

لازم به ذکر است که در اگست ۲۰۲۱، میلادی پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، برلین با پناه دادن به حدود 45 هزار افغان که زندگی آنها در افغانستان در معرض خطر بود، موافقت کرد.

در همین راستا هزاران افغان به آلمان مهاجرت کردند، اما این روند پس از آن متوقف شد که یک پناهجوی افغان یک پلیس را در شهر مانهایم آلمان به ضرب چاقو به قتل رساند.

برلین در حالی این روند را به تاخیر انداخته، که هنوز هم هزاران پناهجوی افغان در پاکستان و سایر کشورهای همسایه افغانستان منتظر دریافت ویزای آلمان هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *