جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، قرار است نیروهای نظامی ائتلاف آمریکایی در سپتامبر 2025 از این کشور خارج شوند. همچنین این نیروها در سپتامبر 2026 از اقلیم کردستان خارج می شوند.

به گزارش نشنال، ایالات متحده و عراق در آستانه رسیدن به توافقی مهم هستند که منجر به خروج تدریجی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از این کشور خاورمیانه خواهد شد.

به گفته جواد البولانی، یکی از اعضای هیئت عراقی در واشنگتن، هر دو طرف در «مرحله نهایی» انعقاد توافق هستند، با این درک مشترک که ماموریت این نیروها در حال نزدیک شدن به پایان است.

منابع نزدیک به دولت عراق فاش کردند که بغداد و واشنگتن برای آغاز خروج بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق به عنوان بخشی از ماموریت ائتلاف توافق کرده اند.

با این حال، برخی از نیروهای خارجی و آمریکایی تحت توافق‌نامه‌های امنیتی جدید در این کشور باقی خواهند ماند که احتمالاً وظیفه آموزش ساختارهای امنیتی عراق را بر عهده دارند.

بیرون راندن نیروهای اشغالگر بیگانه از منطقه از اهداف راهبردی محور مقاومت به ویژه پس از شهادت سردار سلیمانی اعلام شد و به دنبال حملات متعدد مقاومت بر پایگاه های اشغالگران در عراق، سوریه، اردن و… کاهش قابل توجه حضور نظامی آمریکا در منطقه در دستور کار پنتاگون و متحدان آن قرار گرفت‌.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32245

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *