شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
بیت‌المقدس تا آخر الزمان متعلق به مسلمانان است- ایراف

نشست مشورتی علمای جهان اسلام که سه روز پیش به میزبانی ترکیه در استانبول برگزار شد، امروز با انتشار صدور قطعنامه چند صفحه ای پایان یافت. در این قطعنامه آمده است که بیت المقدس تا آخر زمان متعلق به مسلمانان است.

به گزارش ایراف، امروز، چهارشنبه، 26 اردیبهشت نشست سه روزه مشورتی علمای جهان اسلام در  استانبول پایان یافت. هدف از برقراری این نشست گفتگو و تبادل نظر پیرامون اتخاذ راه هایی برای حل مسائل و مشکلات جهان اسلام و خطراتی که امت اسلامی را تهدید می کنند، بود.

 افزون بر این، اتخاذ رویکردی واحد از سوی کشورهای جهان اسلام در برابر مسائل کشورهای اسلامی هدف دیگر برگزاری این رویداد بین المللی را شامل می شد.

علمای جهان اسلام درحالی پیرامون مسائل جهان اسلام گردهم آمده بودند که نماینده ای از افغانستان به دعوت ترکیه در این نشست حضور یافت. نورمحمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان در این نشست بود.

ثاقب در جریان سخنرانی خود مطرح کرد که « که جهان اسلام را دارای مشکلات اقتصادی، سیاسی، فکری، اجتماعی خواند که به زعم او نتیجه آن تضعیف کشورهای اسلامی بوده است. از همین رو، نورمحمد ثاقب راه برون رفت از این بحران را که بر حل سریع آن نیز تاکید کرد را در فقط در اقدامات علما با اتکا به دستورات دینی عنوان کرد».

این مقام حکومت سرپرست در همچنین افزود که امروز مصائب مختلف، فکری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره دامن گیر امت اسلامی بوده و در نهایت سبب تضعیف کشورهای اسلامی شده و امت اسلامی شدیداً به درمان سریع آن نیاز دارد و فقط علما می توانند با استفاده از دستورات دین مبین اسلام در این مقطع زمانی سبب فلاح و رستگاری این امت شوند.

این نشست امروز درحالی به کار خود پایان داد که قطعنامه ای چندصفحه ای را منتشر کرد. در این قطعنامه که در راستای مسائل جهان اسلام منتشر شده، گفته شده است که بیت المقدس برای مسلمانان و غزه و فلسطین نیز سرزمین مسلمان ها است و تا آخر زمان این چنین باقی خواهند ماند.

پیشنهاد می شود: تهران: مسئله فلسطین در رأس مسائل جهان اسلام است

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19799

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها