دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

پایان مانور مشترک آمریکا و پاکستان در خیبرپختونخواه و ادامه اعتراضات ضد جنگ

به گزارش ایراف، مراسم اختتامیه «رزمایش تفنگ پیاده نظام-2024» بین آمریکا و پاکستان در مرکز ملی مبارزه مبارزه با تروریسم پابی در ایالت خیبرپختونخواه برگزار شد.

این نخستین رزمایش مشترک بین پاکستان و آمریکا در حوزه مبارزه با تروریسم بود که با هدف پالایش رویه‌های تمرینی علاوه بر اشتراک‌گذاری تجارب مبارزه با تروریسم برای مقابله با تهدید دائمی تروریسم که هر دو کشور آن مواجه هستند، برگزار شد.

این رزمایش تاکید عمده‌ای بر دستیابی به مهارت‌های تیراندازی و همچنین مهارت‌های تاکتیکی درگیر جنگ شهری علاوه بر ارتقای تخصصی در سطح فردی و جمعی داشت.

این رزمایش‌ در حالی برگزار می‌شود که اعتراضات ضد جنگ با شعار «نه به جنگ دلاری» در پاکستان بالا گرفته است.

جنبش تحفظ پشتون دو روز پیش به دستور رهبر این جنبش، منظور پشتین، تجمع اعتراضی در رزمک بازار، لشکر رزمک به رهبری ماهر افغان و قیصر افغان برگزار کرد.

این اعتراضات علیه عملیات عزم استحکام و تقویت جنگ‌های دلاری که منظور از این جنگ‌ها همکاری‌های مشترک پاکستان با آمریکا است، شکل گرفت.

معترضان در این تظاهرات شعار «نه به جنگ دلاری» سر دادند.

پاکستان جدیدا با عملیات عزم استحکام به دنبال تامین امنیت خود است.

به نظر می‌رسد که بیشتر این نگرانی‌ها ناشی از افزایش حملات تی‌تی‌پی به پاکستان باشد که این کشور ادعا می‌کند، این حملات از خاک افغانستان صورت می‌گیرد.

در همین رابطه، خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان در تازه‌ترین مورد ادعا کرد که تحت این عملیات حمله به مراکز تی‌تی‌پی در خاک افغانستان صورت خواهد گرفت.

درهمین حال؛ مولانا فضل الرحمان، رهبر جمعیت علمای اسلام در واکنش به اظهارات خواجه آصف گفت که ۲۰ سال هواپیماها از پایگاه‌های هوایی شما بلند می‌شدند و حملاتی را به افغانستان انجام می‌دادند.

پیشنهاد:   المرصاد: داعش به درخواست آمریکا شاخه خراسان را ایجاد کرد

او اتخاذ این سیاست را ناشی از شکست پاکستان خواند.

همچنین به تازگی اسحاق دار، وزیر خارجه پاکستان، پیش از سفر به کابل اتهام حضور تی تی پی در افغانستان را تکرار کرد.

وزیر خارجه پاکستان در گزارش 100 روز کاری خود به کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان گفته است: «ما خواهان اخراج تحریک طالبان پاکستان از افغانستان هستیم.»

پیشنهاد می شود: مخالفت فضل الرحمان با حمله به افغانستان؛ شکست خود را پنهان می کنید

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *