پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تاکید وزارت خارجه پاکستان براهمیت نشست تهران-منتظر همکاری کابل در پرونده ترور مهندسان چینی هستیم-ایراف

به گزارش ایراف؛ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که گزارش‌های جهانی از جمله گزارش‌های ملل متحد تأیید می‌کنند که تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارد.

این درحالی است که پیش‌تر رئیس ستاد ارتش طالبان گفته است که پاکستان هیچ مدرکی مبنی بر حضور تی‌تی‌پی در افغانستان ارائه نکرده است.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، روز چهارشنبه در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفت که دولت پاکستان با تحریک طالبان پاکستانی هیچ‌گونه مذاکره‌ای ندارد و گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که فعالیت‌های این گروه و سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان ادامه دارد.

رئیس ستاد ارتش طالبان گفته است ک تحریک طالبان پاکستانی مناطقی را در داخل پاکستان در کنترل دارد و از آنجا عملیات‌ خود را طرح و اجرا می‌کند.

با تسلط طالبان بر افغانستان، تی‌تی‌پی که روابط نزدیکی با طالبان دارد حملات خود را در پاکستان افزایش داد. در جریان سه سال گذشته این گروه شبه نظامی حملاتی را علیه نظامیان پاکستان انجام داده است.

مقام‌های پاکستان بارها گفته‌اند تی‌تی‌پی در افغانستان پناهگاه دارد و از خاک افغانستان حملات خود را در داخل پاکستان سازمان‌دهی می‌کند. طالبان افغان این ادعا را پیوسته تکذیب کرده است.

حملات تحریک طالبان پاکستان بر نیروهای ارتش این کشور سبب شده که تلفات زیادی بر نظامیان پاکستانی و شهروندان این کشور وارد شود.

پیشنهاد:   بازداشت بیش از ۹۰۰ عضو داعش در ترکیه طی یکسال
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34006

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *