شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
پاکستان خواستار «کارزاری هماهنگ» برای خلع سلاح گروه‌های تروریستی شد

به گزارش ایراف، منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل در سخنرانی در چهارمین کنفرانس بازنگری سازمان ملل در مورد برنامه اقدام در مورد سلاح های کوچک و بزرگ (SALW) نگرانی شدید پاکستان را در مورد دستیابی و استفاده از سلاح های سبک مدرن و پیشرفته توسط گروه‌های تروریستی مانند تی تی پی ابراز کرد.

به گزارش ایندین اکسپرس، براساس بیانیه‌ای که نمایندگی پاکستان در سازمان ملل منتشر کرد، اکرم بر نیاز به یک «کارزار هماهنگ» برای خلع سلاح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

او همچنین خواستار تحقیق در مورد چگونگی دستیابی این گروه‌ها به چنین سلاح‌های پیشرفته شد.

به گزارش داون نیوز، نماینده پاکستان تاکید کرد که این مسئولیت کشورهای عضو سازمان ملل است که اقداماتی را برای جلوگیری از تجارت غیرقانونی، انتقال و انحراف این سلاح‌ها اتخاذ کند.

به گفته این دیپلمات پاکستانی، تروریست‌ها این سلاح‌ها را نمی‌سازند، بلکه از بازارهای غیرقانونی اسلحه یا از نهادهای که به دنبال بی ثباتی منطقه یا کشوری خاص هستند، دریافت می‌کنند.

این فرستاده تاکید کرد که چگونه تکثیر غیرقانونی، انباشت بیش از حد و سوءاستفاده از سلاح های سبک باعث تشدید درگیری ها، دامن زدن به تروریسم، تهدید صلح و امنیت و تضعیف توسعه پایدار در سطح جهانی می‌شود.

پاکستان مدت‌هاست که معتقد است تحریک طالبان پاکستان از پناهگاه‌های امن در افغانستان برای انجام حملات مرگبار برون مرزی استفاده می‌کند همچنین وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان گفت خاک افغانستان منبع تهدید امنیت ملی ما است.

در ماه مارس سال جاری، پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از حاکمان طالبان در افغانستان بخواهد روابط خود را با تی تی پی پایان دهد.

ماه گذشته، آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت که حملات تحریک طالبان پاکستانی در این کشور طی دو سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

پاکستان در سال گذشته شاهد افزایش فعالیت‌های تروریستی بوده است.

براساس یک گزارش امنیتی سالانه که توسط مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی منتشر شده، پاکستان در سال 2023 شاهد 1524 کشته و 1463 زخمی از 789 حمله تروریستی و عملیات های ضدتروریستی بوده است که رکورد بی سابقه ای در شش سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25443

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها