به گزارش ایراف، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در واکنش به تجاوز اسرائیل علیه ایران در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: اسلام آبادعمیقاً از اقدام تجاوزکارانه اخیر اسرائیل به ایران نگران است.

وی افزود: چنین اقداماتی نه تنها صلح و ثبات منطقه ای را تهدید می کند، بلکه اصول حاکمیت و قوانین بین المللی را نیز نقض می کند.

شریف در ادامه تاکید کرد: پاکستان ضمن محکومیت شدید این اقدام، در کنار ایران و دیگر همسایگانش برای صلح می‌ایستد و از همه طرف‌ها می‌خواهد که برای جلوگیری از تشدید بیشتر با خویشتن‌داری عمل کنند.

لازم به ذکر است که بامداد امروز رژیم صهیونیستی در یک اقدام تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هدف قرار داد که با مقابله موفق سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور مواجه شد.

قرارگاه پدافند هوایی کشور نیز صبح شنبه؛ ۵ آبان ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای درباره دلایل فعال شدن پدافند‌ها در سحرگاه امروز در برخی از شهر‌ها اعلام کرد: باوجود هشدار‌های قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=39018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *