به گزارش ایراف، به نقل از اکسپرس تریبون، خواجه آصف وزیردفاع پاکستان، امروز در سخنرانی خود در سیالکوت گفت که فراخوان اعتراض در 15 اکتبر حمله به تمامیت کشور است.

وی تاکید کرد: اجازه نمیدهیم کسی آبروی کشور را خدشه دار کند. دولت از تمام توان و منابع خود برای جلوگیری از تهاجم به اسلام آباد استفاده خواهد کرد.

اظهارات وزیر دفاع پاکستان اشاره به فراخوان برگزاری اعتراضات از سوی عمران خان بانی حزب تحریک انصاف برای برگزاری اعتراضات در اسلام آباد مطابق با روزی است که این شهر میزبان هیئت های سران چندین کشور به منظور شرکت در اجلاس سران شانگهای است.

اگر این تظاهرات برگزار شود، دومین تظاهرات در یک ماه اخیر در اسلام آباد خواهد بود. هفته گذشته شاهد تظاهرات خشونت آمیز در اسلام آباد بودیم که اعضای حزب حاکم سابق، به رهبری علی امین گنداپور، سروزیر ایالت خیبر پختونخوا، به خیابان ها آمدند.

اعتراضات مذکور بر اساس گزارشی که از سوی بازرسی کل اسلام آباد به کمیساریای عالی شهرستان ارائه شده است، خسارتی بالغ بر 240 میلیون ریال به اموال خصوصی و عمومی وارد کردہ است.

خواجه آصف گفت: حزب تحریک انصاف می خواهد وقایع و شورش های 9 مه را تکرار کند – که شاهد تخریب تاسیسات نظامی بودیم – و این حزب می خواهد از پیشرفت و توسعه کشور جلوگیری کند.

این سیاستمدار همچنین خواستار مداخله دادگاه و رسیدگی به این موضوع شد.

 وزیر دفاع پاکستان در ادامه گفت: آیا دادگاه ها نمی بینند که بنیانگذار تحریک انصاف با تمامیت کشور چه می کند؟ اقدامات امروز قوه قضائیه نقش آنها را در تاریخ مشخص می کند.

احسن اقبال، وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان نیز به نوبه خود گفت که 9 رئیس دولت در جریان اجلاس سازمان همکاری شانگهای به پاکستان سفر خواهند کرد و هدف دولت تقویت روابط با آنها خواهد بود.

اقبال به رسانه‌ها در اسلام‌آباد گفت: نخست‌وزیر چین پس از 11 سال به پاکستان سفر می‌کند.

او همچنین تشابهاتی بین حمله به فرودگاه کراچی – که منجر به کشته شدن سه نفر از جمله دو چینی شد – و تظاهرات 15 اکتبر PTI ترسیم کرد.

در سال 2014، PTI با تحصن خود سفر رئیس جمهور چین را به تعویق انداخت.

وزیر برنامه ریزی و توسعه پاکستان گفت که حزب اپوزیسیون در تلاش است تا کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) را در زمانی که اقتصاد به سمت ثبات حرکت می کند، از مسیر خارج کند.

 وی در ادامه گفت: آیا کشور برای همه اینها آماده است؟

اقبال پیشنهاد کرد که بنیانگذار حزب تحریک انصاف، خان، بیگناهی خود را در دادگاه ثابت کند زیرا به مردم یادآوری کرد که او نیز در زمان حکومت تحریک انصاف به زندان فرستاده شد.

احسن اقبال افزود: زمانی که ما به زندان فرستاده شدیم، با دولت نجنگیدیم.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37824

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *