جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به گزارش رسانه‌ها مبنی بر ارسال موشک‌های شاهین -3 به ایران گفت: اکنون زمان بحرانی در خاورمیانه است. بنابراین از همه طرف‌ها از جمله رسانه‌ها تقاضا داریم در انتشار اخبار جعلی دخالت نکنند.

بخش اردوی صدای آمریکا در گزارشی نوشته است که سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به این سوال که در روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» آمده است که پاکستان پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر حماس، اطمینان داده است که موشک‌های شاهین 3 به ایران ارسال خواهد کرد. گفت: قبل از هرگونه توجهی به این گونه گزارش ها، باید به منبع و دستور کار مخرب اینگونه گزارش‌های بی‌اساس توجه کرد.

لازم به ذکر است که “جروزالم پست” و برخی روزنامه‌های دیگر مدعی شده بودند که پاکستان بعد از ترور اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس در ایران و سپس انتقام ایران از اسرائیل، موشک های بالستیک برای ایران فراهم می کند.

شاهین 3 جدیدترین موشک بالستیک پاکستان است که می‌تواند هدف خود را در فاصله 2750 کیلومتری از زمین مورد اصابت قرار دهد.

نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه به درخواست ایران و پاکستان برای بررسی واکنش ایران به قتل اسماعیل هنیه رهبر حماس در عربستان سعودی برگزار شد.

به گفته تحلیلگران دفاعی، گزارش این روزنامه در مورد ارائه موشک به ایران به دلایل متعدد غیرمنطقی، گمراه کننده، غیرمسئولانه و به منزله شعله ورتر کردن اوضاع متشنج در منطقه است.

دکتر محمدعلی تحلیلگر می‌گوید: ایران سیستم موشکی بسیار قدرتمند خود را دارد که به کمک هیچ کشور دیگری نیاز ندارد.

او گفت که موشک‌های بالستیک پاکستان برای فروش نیست. ایران در حال حاضر انبار بزرگی از موشک‌های بالستیک و کروز دارد که می‌تواند بسیار فراتر از اسرائیل برسد.

این تحلیلگر در ادامه گفت که خبر موشک رسان پاکستان به ایران تلاشی برای تاثیرگذاری بر روابط پاکستان با کشورهای غربی به ویژه آمریکاست.

سید محمد علی گفت: به نظر می‌رسد چنین اخباری پاکستان را در این وضعیت دخیل می‌کند و در روابط با کشورهای دوست پاکستان در خاورمیانه از جمله ایران مشکل ایجاد می‌کند.

به گفته وی، موشک‌های پاکستان فروشی نیست و ایران به آنها نیازی ندارد، زیرا خود موشک‌های دوربرد دارد.

سفیر سابق علی سرور نقوی، بنیانگذار مرکز مطالعات استراتژیک اسلام آباد، می‌گوید که پاکستان سیاست همکاری با سایر کشورها به ویژه ایران در برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ندارد.

وی در گفتگو با صدای آمریکا گفت که این شایعه‌ا‌ی است که مبنایی ندارد.

آنها می‌گویند، ممکن است هدف آن ایجاد تنش در روابط پاکستان و ایران باشد و یکی از اهداف آن ممکن است برنامه موشکی ایران باشد زیرا جهان از قبل با برنامه موشکی ایران مخالف است.

علی سرور می‌گوید که پاکستان به هیچ کشوری در زمینه برنامه هسته‌ای یا موشکی کمک نکرده است و گزارش‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در مورد پاکستان ثابت می‌کند که اسلام آباد از هیچ کس در سطح دولت حمایت نکرده است.

ایران سال‌ها است که فعالانه روی فناوری موشکی خود کار می‌کند و در این زمینه کاملاً مستقل شده است.

برنامه‌های موشکی خود ایران مانند سری شهاب، سجل و خرمشهر بردی بیش از 2000 کیلومتر دارند و می توانند دشمن را در هر نقطه از منطقه هدف قرار دهند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=32098

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *