پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، عبدالطیف نظری، معاون وزارت اقتصاد طالبان در واکنش به سخنان امرالله صالح به هزاره‌ها برای مقابله مسلحانه با طالبان گفت که هزاره‌ها هیچ زمان به خشونت اقدام نمی‌کنند .

او خطاب به صالح گفت که هزاره‌ها خواسته‌های خود را از راه عقلانیت و اعتدال دنبال می‌کنند.

معاون وزارت اقتصاد طالبان که این گروه با طالبان رابطه «حسنه» دارند.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفته است :« مردم هزاره به برادری و اخوت اسلامی عمیقا باور دارند.»

امرالله صالح، معاون پیشین رییس جمهور افغانستان و رهبر جریانی موسوم به «روند سبز» در واکنش به شهادت 14 شهروند هزاره توسط داعش در حساب رسمی ایکس و با مخاطب قرار دادن جامعه هزاره افغانستان نوشت: «با مظلوم نمایی و فریاد زدن به جایی نمی‌رسید؛ استراتژی خود را تغییر دهید و به جای پرداخت جزیه و تاوان به طالبان، اسلحه خریداری کنید.»

این جریان همچنین گفته است که اگر اراده کنید، معادله را برهم خواهید زد. روند سبز همچنین به جامعه هزاره افغانستان پیشنهاد همکاری برای مبارزه مسلحانه با طالبان را داده است.

داعش هفته گذشته مسئولیت کشتن شماری شهروند هزاره را برعهده گرفت. این افراد که برای استقبال زائران بازگشته از مراسم اربعین رفته بودند که در مسیر میان ولایت غور و دایکندی توسط این گروه به شهادت رسیدند.

ر بیانیه داعش آمده است که آنها 15 شهروند هزاره افغانستان را هدف قرار داده‌اند درحالی که به گزارش رسانه ها 14 نفر در این حادثه جان باخته‌اند.

این رویداد با موج گسترده‌ای از واکنش‌‌های داخلی و خارجی روبه رو شد. بسیاری این را «جنایت علیه بشریت» خواندند و خواستار اقدام فوری علیه عاملان آن شدند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35342

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *