پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل شب گذشته در پاسخ به این سئوال که آیا جمهوری اسلامی عامدانه و تا مشخص شدن نتیجه گفتگوهای آتش بس، واکنش به رژیم صهیونیستی را به تعویق انداخته است، گفت: «پاسخ ایران باید دو نتیجه مشخص داشته باشد. نخست آنکه باید متجاوز را به دلیل ترور و نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند و دوم آنکه باید قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کند و پشیمانی شدید رژیم را به همراه داشته باشد تا از تکرار هرگونه تجاوز در آینده جلوگیری شود.»

نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: « پاسخ ایران باید از یک اثر سلبی احتمالی تاثیرگذار بر آتش بس احتمالی اجتناب کند. احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به گونه ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می دهد: شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه رادار است از زمین متحیر شوند و شاید هم ترکیبی از دو.»

چندی پیش نیز نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل گفته بود: «حاکمیت و امنیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر توسط رژیم صهیونیستی نقض شده است. ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی به آتش بس غزه ندارد، اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش بس نزند.»

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ضمن حمایت از هرنوع تصمیم حماس مبنی بر توافق بر سر آتش بس گفته است که «برقراری آتش بس اولویت ما است.»

در پی ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی گزینه تنش و تشدید جنگ در منطقه قوت گرفته است.

پیشنهاد:   حمله کانتون بنو: رییس جمهور پاکستان وعده نابودی تروریسم را داد

این درحالی است که در پی این حادثه گفتگوهای آتش بس در دوحه در تاریخ 25 و 26 مرداد با میانجیگری قطر، آمریکا، مصر و اسرائیل برگزار شد.

پس از این نشست در بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا که توسط کاخ سفید منتشر شد آمده بود که این مذاکرات «سازنده و جدی» بوده و در فضای مثبت صورت گرفته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33262

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *