سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Tuesday, 17 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ویدئوی جنجال برانگیز اینفلوئنسرهای قزاقستانی از افغانستان-ایراف نیوز

به گزارش ایراف، هفت زن قزاقستانی با پوششی یک دست سیاه و همراه داشتن پرچم قزاقستان ویدئویی از خود منتشر کرده اند که ادعا می‌کنند در افغانستان بوده‌اند. آنها همچنین یک یادداشت کوتاه در مورد سفر خود به افغانستان نوشته‌اند.

هرچند هنوز، صحت این ویدئو مشخص نشده است، اما انتشار آن با واکنش‌های گسترده و نگرانی‌ها در رابطه با تهدیدات امنیتی همراه شده است.

برخی معتقدند که این ویدئو در راستای جذب لایک و کامنت بیشتر تولید شده است.

این ویدئو درحالی منتشر شده است که قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان ماه گذشته نام طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد.

خبرگزاری تاس در این مورد نوشته بود که قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان تصمیم گرفته است تا جنبش طالبان را از فهرست سازمان‌های تروریستی خود حذف کند تا همکاری‌های اقتصادی با افغانستان را تقویت کند.

با این حال، کشورهای آسیای مرکزی از خطر گسترش افراط گرایی از افغانستان به آسیای مرکزی نگران هستند.

ایمانقلی تاسماگامبتوف، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی چندی پیش افغانستان را مرکز اصلی بی‌ثباتی، منبع چالش‌ها و تهدیدهای فرامرزی در آسیای مرکزی است.

مرکز آسیا نیز ۳۱ خردادماه در تحلیلی از افزایش تهدید کشورهای آسیای مرکزی از سوی داعش خبر داد.

در این تحلیل آمده است: ازبک‌هایی که در سوریه بودند، دو سال پیش به افغانستان بازگشتند و تمام تلاش خود را بر استخدام بستگان خود که به طور سنتی در افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان زندگی می‌کردند، متمرکز کردند.

پیشنهاد:   درخواست سازمان همکاری‌ اسلامی از مقامات طالبان برای تأمین امنیت مردم
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28714

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *