پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزیر خارجه پاکستان پیش از سفر به کابل اتهام حضور تی‌تی‌پی در افغانستان را تکرار کرد

به گزارش ایراف، اسحاق‌ دار، وزیر خارجه پاکستان گفته است که تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در حاضر در افغانستان حضور دارد.

این درحالی است که طالبان بارها حضور اعضای تحریک طالبان پاکستانی را در افغانستانِ زیر اداره‌شان رد کرده و گفته‌اند که از این گروه حمایت نمی‌کنند.

اما اسحاق‌دار در گزارش ۱۰۰ روز کاری خود به کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان گفته است: «ما خواهان اخراج تحریک طالبان پاکستان از افغانستان هستیم».

بر بنیاد گزارش‌ رسانه‌های پاکستانی او در حین ارائه این گزارش همچنین گفته است که پاکستان خواهان بهترین روابط با کابل است.

وزیر خارجه پاکستان همچنین در نشستی که با کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان داشته است، افغانستان را کشور برادر خطاب کرده و افزوده است که همسایگان پاکستان غیرقابل تغییر هستند.

او با اشاره به حمله‌ها در داسو و بر شهروندان چینی در این کشور، تلویحاً گفته است که تی‌تی‌پی در پی مختل ساختن روابط پاکستان با چین است.

اسحاق دار می‌گوید: چین در مورد امنیت بسیار حساس است و موضع روشنی مبنی‌بر این‌که نمی‌تواند مردم خود را به جایی که مشکلات امنیتی وجود دارد، بفرستد، دارند.

این در حالی است که پاکستان در این اواخر شاهد افزایش حمله‌های گروه‌های شبه‌نظامی بر اهداف مختلف در این کشور بوده است.

بیش‌تر این حمله‌ها به تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) نسبت داده می‌شود.

اسحاق‌دار درحالی این اظهارات را بیان کرده که گفته می‌شود او در روزهای پیش رو به کابل سفر خواهد کرد.

درهمین حال، المرصاد رسانه ‌نزدیک به اداره اطلاعات طالبان با انتشار مطلبی با عنوان «پاکستان در دام جدید آمریکا» در وب‌سایت خود نوشته است، حضور آمریکا و متحدانش در افغانستان باعث شد که عده‌ای از مردم پاکستان برای ادای مسئولیت دینی خود در کنار افغان‌ها علیه آمریکا ایستادند. «از آنجایی‌که ارتش پاکستان همواره به ساز آمریکا می‌رقصد، به درخواست غرب جنایات اسرائیل‌گونه‌ای خود را بر مسلمانان سوات و وزیرستان آغاز کرد که در نتیجه این جنایات، مجاهدین پاکستان به تحریک طالبان پاکستان (TTP)  تبدیل شده و علیه ارتش به جهاد پرداختند.»

پیشنهاد:   نقش فعال بازیگران منطقه‌ای در حادثه تروریستی کرمان

المرصاد در ادامه نوشته است که تحریک طالبان پاکستان (TTP) در نتیجه سیاست‌های نادرست و جنایات پاکستان ایجاد شد و اگر اکنون پاکستان رزمایش‌های آمریکایی‌ها را در خیبر پختونخوا و سایر مناطق آغاز می‌کند و به سربازان خارجی در خاک خود پناه می‌دهد، نتیجه آن در آینده خیلی بد خواهد بود. باید متذکر شویم که بر اساس اطلاعات استخباراتی، در نتیجه تصمیمات اخیر ارتش پاکستان، تشکیلات طالبان پاکستانی یا (TTP) افزایش چشمگیری داشته است.

پیشنهاد می شود: افزایش بی سابقه ناامنی در پاکستان- چند ترور و آدم ربایی تنها در یک روز

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28572

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *