پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزیر اطلاعات: در هماهنگی با مردم شماری از تروریست‌ها را دستگیر کردیم

به گزارش ایراف؛ سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران در یک نشست خبری با اشاره به دستگیری تروریست‌ها گفت: براساس رویکرد مردم پایه، این وزرات توانست شمار زیادی از سرنخ‌های امنیتی را پیگیری و ساماندهی کند.

وزیر اطلاعات ایران افزود: براساس هم افزایی میان دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی که در این دولت شکل گرفته ما امروز شاهد نتایج آن در قسمت‌های شمال غرب و جنوب غرب ایران هستیم.

به گفته وزیر اطلاعات ایران، یکی از برنامه ریزی‌هایی که در اوایل دولت شهید رئیسی نیز انجام شد، اقدامات تخریب کارانه گروه‌های تبهکار علیه مردم و زیر ساخت‌های اساسی بود که با برنامه‌ریزی خوب، متلاشی و افرادشان دستگیر شده‌اند.

وزیر اطلاعات ایران گفت که ما با شماری از کشورهای همسایه توافق‌های امنیتی فی ما بین داریم که حالا شاهد آرامش در شمال و غرب ایران هستیم.

وزیر اطلاعات ایران بدون آنکه از کشور خاصی نام ببرد، افزود که یکی از نگرانی‌ها، ورود گسترده و ارزان اسلحه و مهمات به ایران بود که با هماهنگی با فراجا، شاهد کشف این امکانات، تجهیزات و اقلام قاچاق بودیم.

این اظهارات وزیر اطلاعات ایران در حالی ابراز می‌شود که شماری از کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران بارها از تردد تروریست‌ها در مرزهای افغانستان و قاچاق اسلحه توسط آنها ابراز نگرانی کرده‌اند.

در تازه‌ترین مورد نیز یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای ایران گفته‌است که افغانستان و پاکستان بر مرزهای خود کنترل ندارند و هراس‌افگنان در مرزهای این کشورها تسلط داشته و از این طریق به قاچاق سلاح می‌پردازند.

یعقوب رضازاده از نفوذ تروریست‌ها به خاک ایران هشدار داده و از وزارت کشور ایران خواسته‌است که نظارت در مرزها با افغانستان و پاکستان را بیشتر کند.

پیشنهاد:   خواجه آصف: افغانستان منبع تروریسم ضد پاکستانی است

در پاسخ به این اظهارات عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، حمدالله فطرت، معاون سخنگوی طالبان گفته است که نیروهای طالبان در مرزهای مشترک دو کشور مستقر هستند و هیچگونه خطری از سوی افغانستان متوجه ایران نیست.

به گفته وی، حکومت طالبان متعهد به همکاری با ایران برای تامین امنیت مشترک است.

فطرت همچنین بر ضرورت گفت‌وگو و همکاری بین دو کشور برای حل مسائل و مشکلات فنی تاکید کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29894

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *