جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مقامات وزارت کشور (امور داخله) طالبان که از سوی سراج‌الدین حقانی اداره می‌شود می‌گویند که در طول یکسال اخیر تمام فرمان‌های ملا هبت‌الله آخوندزاده را اجرایی کرده‌اند.

به گزارش ایراف، مسئولان وزارت کشور (امور داخله) طالبان می‌گویند که همه فرمان‌های ملا هبت‌الله آخوندزاده بر شهروندان افغانستان را اجرا کرده اند.

این مسئولان روز سه‌شنبه ۶ شهریور در برنامه حساب‌دهی طالبان گفتند که این وزارت در سال گذشته تصمیم دادگاه‌ها و دستورات رهبری این گروه را علیه شهروندان کشور به اجرا گذاشته است.

مقام‌های وزارت کشور طالبان در این نشست مدعی شدند که مردم پس از چهار دهه جنگ اکنون در فضای امن زند‌گی می‌کنند.

طالبان ادعا کرده‌اند، میزان جرایم در افغانستان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته مسئولان وزارت کشور طالبان در سال گذشته نیروهای امنیتی این گروه ۲۵۰ عملیات را علیه آدم‌ربایان راه‌اندازی کرده‌اند که در پی آن ۷۶ آدمربا بازداشت و ۳۴ تن دیگر آنان در درگیری با طالبان کشته شده‌اند.

همچنین در این مدت، مقدار 3 هزار و ۶۴۳ تن مواد مخدر کشف و ۷۹۰ کارخانه تولید و پروسس مواد مخدر، مشروبات الکلی و قرص‌‌های روانگردان از سوی این گروه از بین برده شده است.

طالبان افزوده‌اند که در این مدت، ۲۷ هزار و ۸۹۱ معتاد به مراکز درمانی معرفی شده‌اند و ۱۷ هزار و ۶۵۱ هکتار زمین نیز از کاشت خشخاش پاک‌سازی شده است.

طالبان همچنین مدعی تأمین امنیت مراسم ملی و مذهبی شهروندان شده‌اند.

براساس ادعای این وزارت، طالبان سال گذشته امنیت ۷۰ پروژه زیربنایی در کشور را هم تأمین کرده‌اند.

بربنیاد اطلاعات، این گروه در یک سال گذشته از قاچاق یک میلیون و ۹۵۰ هزار دلار، ۸۴۵ هزار یورو، چهار میلیون و ۸۳۰ هزار ریال سعودی و مبلغ ۱۰۰ هزار درهم در فرودگاه‌های هوایی کشور جلوگیری کرده است.

در کنار این، ۳۴۴ کیلوگرم مواد مخدر، بیش از یک کیلوگرم طلا نیز کشف و در پیوند با قاچاق آن ۵۹۱ تن از سوی طالبان بازداشت شده‌اند.

وزارت کشور طالبان تصریح کرده است که در جریان یک سال اخیر، ۳۵ هزار و ۵۸۴ جنگجوی جدید در این وزارت جذب شده‌اند.

توزیع یک میلیون و ۷۴۵ هزار جلد پاسپورت به متقاضیان و ثبت ۵۰۰ هزار خودرو و توزیع ۲۵۰ هزار پلاک موقت در سال گذشته هم از دیگر دستاوردهای عمده این وزارت عنوان شده است.

گفتنی است که در تازه‌ترین مورد، ملا هبت‌الله آخوندزاده قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان را که صدای زن در آن «عورت» خوانده شده، ابلاغ کرده است.

وزارت کشور طالبان در حالی از اجرای فرامین ملا هبت الله آخوندزاده از سوی این وزارت خبر می‌دهد که پیش از این گزارش‌هایی درباره اختلافات سراج الدین حقانی با رهبر طالبان منتشر شده بود.

آقای حقانی همچنین در مناسبت‌های مختلف با انتقاد تلویحی از رهبر طالبان لزوم نقد از رهبر و پرهیز از استبداد رای و خودخواهی را مورد تاکید قرار داده بود؛ اظهاراتی که از نظر آگاهان حمل بر مخالفت و اختلاف او با رهبر طالبان شد.

در مقابل ملا هبت الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان نیز در مناسبت‌های مختلف با صدور پیام‌ها یا ایراد سخنرانی‌هایی مقامات طالبان را به پرهیز از «اختلاف و تفرقه» و تبعیت بی چون و چرا از دستورات رهبر فراخوانده بود.

او در یکی از تازه‌ترین موارد در سخنانی که در جمع مقامات ارشد طالبان و نیروهای امنیتی این گروه در قندهار ایراد شد تصریح کرد که در برابر دستورات رهبر باید «همچون مرده بی‌روح» باشند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی ارشد حکومت طالبان نیز انتقاد علنی از رهبر این گروه را مخالف شریعت اعلام کرده و از مقامات خواسته بود که انتقادات خود را به طور غیر علنی مطرح کنند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33820

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *