پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته، سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد حضور بلینکن در کمیته روابط خارجی کنگره  گفت او برای شهادت در مورد افغانستان در روز مشخص به کنگره نمی‌رود.

میلر در این کنفرانس خبری گفت که وزارت خارجه آمریکا پیشنهاد داده است که به جای بلینکن معاون او را برای شهادت در کنگره بپذیرند.

او دلیل این پیشنهاد را سفرهای بلینکن در رابطه با جنگ غزه عنوان کرد.

میلر افزود: او به دلیل کارهای مهمتر دیگر نمی‌تواند در این جلسه حاضر شود.

او در این نشست خبری این درخواست کنگره را «افراطی» خواند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در این رابطه گفت:«ما هنوز نمی دانیم که چرا کمیته این تصمیم را گرفته است. وزیر 14 بار در مورد افغانستان در کنگره شهادت داده است که 4 مورد آن در کمیته روابط خارجی بوده است.»

مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از آنتونی بلینکن خواسته است تا در مورد خروج آمریکا از افغانستان در کنگره حاضر و در این مورد شهادت دهد.

اما به گفته او، وزیر خارجه آمریکا به احضاریه او پاسخ نداده است.

بلینکن پیش از این نیز یک ماه پس از عقب نشینی در سپتامبر 2021 برای بیش از پنج ساعت در این کمیته حاضر شده بود.

این درحالی است که مک کال پس از پایان تحقیقات خود احضاریه جدیدی برای شهادت بلینکن صادر کرده است.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روند تحقیقاتی را در مورد خروج این کشور از افغانستان روی کار گرفته بود. در این روند از اظهارات و شهادت مقامات برجسته سیاسی و نظامی و دخیل در این جریان استفاده شده است.

این گزارش هفته گذشته منتشر شده است.

این گزارش به شدت از تصمیم رییس جمهور بایدن برای خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان انتقاد می کند و دولت بایدن را به ناتوانی برای برنامه‌ریزی در همه موارد احتمالی متهم می‌کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35613

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *