پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزارت خارجه آمریکا، طالبان را یک سازمان تروریستی خواند

به گزارش ایراف، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جریان نشست خبری شب گذشته خود در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این پرسش که نانسی میس، نماینده کنگره طرحی را ارائه کرده است در آن خواسته است که طالبان در افغانستان به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شود. آیا او با این لایحه موافق است یا خیر؟ گفت: طالبان یک سازمان تروریستی است.

وزارت خارجه آمریکا درحالی طالبان را یک گروه «تروریستی» خواند که علیرغم اینکه این کشور طالبان را به عنوان دولت قانونی افغانستان به رسمیت نشناخته است، اما به دنبال تعامل با این گروه هست.

چنانچه ودانت پاتل در یک نشست خبری در اردیبهشت ماه گفته بود که برای حمایت از شهروندان افغانستان و منافع ملی آمریکا، تعامل با طالبان یک «ضرورت» است.

او همچنین ضمن طرح این مسئله که این تعامل فرصتی را برای گفت‌وگو پیرامون آزادسازی شهروندان آمریکایی که در زندان‌های افغانستان هستند با حکومت سرپرست فراهم می‌کند، گفت: در صورت این تعامل زمینه برای مبارزه با تروریسم و مسائل حقوق بشری نیز فراهم می‌شود.

این اظهارات درحالی مطرح شد که روزنامه آمریکایی فارن افرز در یادداشتی در ماه مارس، گفته بود که استراتژی منزوی سازی طالبان برای آمریکا شکست خورده است.

این روزنامه افزوده بود که پیشرفت روابط قدرت‌های منطقه‌ای مانند چین با کابل تلاش‌های آمریکا را برای انزوای طالبان با مشکل روبرو کرده است.

همچنین، وب سایت مدرن دیپلماسی در یادداشتی که در ماه فوریه منتشر کرد، گفت که رونمایی از سند راهبردی یکپارچه ایالات متحده نشان دهنده یک سیاست بازنگری شده با هدف ایجاد یک رابطه کاربردی و عملی با حکومت سرپرست است. اگرچه از احیای کامل روابط دیپلماتیک خودداری شده است.

پیشنهاد:   بازی پاکستان در زمین آمریکا

پیشنهاد می شود: امریکا و‌ بازی با کارت داعش

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30871

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *