جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

تأکید مجدد طالبان بر بی‌اعتبار بودن خدمات کنسولی سفارتخانه‌های افغانستان در اروپا

به گزارش ایراف، وزارت خارجه طالبان امروز، سه‌شنبه، نهم مردادماه اعلام کرده است که خدمات کنسولی ارائه شده از سوی نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا برای آن ها قابل قبول نیست.

وزارت خارجه طالبان گفته است که 14 نمایندگی های سیاسی و کنسولی در کشورهای اروپایی بدون هماهنگی با این وزارتخانه به شکل «خودسرانه» عمل می کند.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان که این اظهارات را مطرح کرد، گفت: این کشورهای اروپایی شامل آلمان، ایتالیا، یونان، اتریش، سوییس، بلژیک، انگلیس، فرانسه، سوئد، نروژ هستند.

در بخش دیگری از این اظهارات آمده است که طالبان به طور مداوم از نمایندگی ها خواسته است که با وزارت خارجه طالبان همکاری کنند.

وزارت خارجه طالبان تاکید کرده است که وزارت امور خارجه طالبان در برابر این خدمات هیچ مسئولیتی ندارد و هیچ اقدامی در مورد آنها انجام نمی‌دهد.

طالبان از زمان ایجاد حکومت سرپرست در تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک در پی آن بوده است تا بتواند نمایندگی های سیاسی خود را در کشورهای مختلف گسترش دهد.

در واقع، یکی از اولویت های سیاست خارجی طالبان گسترش مناسبات و تعاملات خود با کشورهای منطقه و جهان و متعاقب آن کسب نمایندگی‌های سیاسی است.

این تلاش‌ها درحالی صورت می‌گیرد که پس از گذشت نزدیک به سه سال از حکومت سرپرست تاکنون هیچ کشوری دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

به تازگی سرپرست جدید کنسولگری افغانستان در مشهد آغاز به کار کرد.

پیشنهاد:   رییس جدید بانک مرکزی طالبان کیست؟
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30868

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *