پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وثیق: تمام کارمندان دولت پیشین را اخراج کردیم

به گزارش ایراف، عبدالحق وثیق، رییس اطلاعات طالبان روز گذشته پنجشنبه 4 مرداد در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی گفت که کارمندان پیشین این اداره که مردم را اذیت می‌کردند از این اداره پاکسازی شده‌اند.

رییس اطلاعات طالبان گفت که تمام کارمندان سابق این اداره اخراج و افراد جدیدی جایگزین شده‌اند.

این مقام امنیتی طالبان در حالی مدعی پاکسازی اداره اطلاعات و کارمندان پیشین را اخراج کرده است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت کشور و رییس شبکه حقانی در سخنانی متناقض روز چهارشنبه ۳ مرداد در کنفرانس ملی کار گفت: «نباید دیگران را از کار برکنار و خود را جابه‌جا کنیم.»

او که خود را در چهره یک «خیرخواه» نشان داد، افزود که انگشت‌ گذاشتن بر کوتاهی‌ها و برکناری کارمندان پیشین نشان‌دهنده ضعف است.

حقانی همچنین گفت که هدف از برگزاری این کنفرانس اطمینان به مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

او افزود: «باید افراد مستحق و با تجربه را استخدام کنیم، نه اینکه آنها را کنار بگذاریم و خود را جابه‌جا کنیم.»

بربنیاد گزارش‌ها، طالبان متخصصان را از ادارات دولتی برکنار و افراد خود را که فاقد تحصیلات آکادمیک و تجربه اداری هستند در نهادهای عمومی تعیین کرده است.

اما این اظهارات متناقض درحالی از سوی مقامات طالبان مطرح می‌شود که به باور کارشناسان این جابه‌جایی‌ها بیشتر به خاطر اختلافات درون گروهی و تصاحب قدرت صورت می‌گیرد.

وثیق، همچنین در این اظهارات مطرح کرد که عملکرد این اداره بر مبنای فقه حنفی و «شریعت اسلامی» است.

او افزود که این مواد از سوی رهبر طالبان توشیح شده و بر اجرای آن نظارت جدی صورت می‌گیرد.

پیشنهاد:   سخنگوی وزارت کشور طالبان: عاملان تیراندازی به معترضان در بدخشان محاکمه می‌شوند

عبدالحق وثیق در ادامه افزود که برخلاف ساختار و راهکار سازمان‌های اطلاعاتی گذشته، ساختار جدید اداره اطلاعات طالبان قانونمند و بر مبنای «شریعت اسلامی» است و یک نهاد مصلح و قانونی است.

از زمان بازگشت طالبان این گروه به عنوان حاکمان جدید افغانستان، قانون اساسی تدوین نکرده‌اند. بلکه آنچه مبنای سیاست‌های این گروه را تشکیل می‌دهد، فرمان‌های حکومتی و قوانین فقهی است که این گروه تفسیر کرده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *