پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

واکنش تند کاربران افغانستانی به سلطنت‌طلبی ‌«ولیعهد آنلاین ایران»- ایراف نیوز

به گزارش ایراف؛ رضا پهلوی به تازگی گفته است که رد درخواست ملی مردم افغانستان توسط آمریکا برای بازگشت ظاهرشاه اشتباهی ویرانگر بود.

سجاد نورستانی یکی از کابران فعال افغانستانی در ایکس در صفحه خود در واکنش به اظهارات رضا پهلوی نوشته است: «پسر دیکتاتور سابق و ولیعهد آنلاین ایران رضا پهلوی، این بار در کنار ایران برای افغانستان نیز از بورلی هیلز نسخه حکومت‌داری پیچیده است. حرف اساسی او این است که مردم ایران و افغانستان لیاقت دموکراسی را ندارند و به جای مردم سالاری باید نطفه پرستی و ژن سالاری را قبول کنند.»

هارون مبارز یکی دیگر از کاربران افغانستانی ایکس خطاب به رضا پهلوی نوشته است: «طوری که مردم ‎ایران از چهره پدرت خسته شدند از قدرت دورش انداختند. مردم ‎اصلی افغانستان هم از ‎ظاهرشاه و خانواده‌اش خسته بودند قبول‌اش نداشتند، شاید خودت هم به بوی پادشاهی در یک کلیسا بمیری.»

خیرالله آزاد کاربر دیگر افغان نیز نوشته است: «این یک دروغ بزرگ است که نمایندگان لویه جرگه (مجلس بزرگان) طرفدار بازگشت سلطنت ظاهر شاه بودند. اگر آمار و ارقام‌تان در مورد سلطنت‌خواهی مردم ایران نیز مثل ادعای‌تان در مورد افغانستان باشد، واقعا بیدار نیستید و هنوز در خواب هفتاد سال قبل به‌سر می‌برید.»

رضا پارچی‌زاده، تئوریسین مسائل سیاسی نیز در واکنش به اظهارات رضا پهلوی نوشته است که رضا پهلوی بالاخره حرف دلش را زد و گفت مردم ایران لیاقت دموکراسی را ندارند و باید گونه‌ای حکومت اقتدارگرا بر این کشور حاکم باشد. رد حرف‌هایی که طی چند سال اخیر از دهان اعوان و انصار سلطنت‌طلبش و پهلوی‌طلبان صادراتی مطرح می‌شد را بالاخره خودش به زبان آورد. رضا پهلوی با مقایسه نادرست ایران با افغانستان – که اینجا وارد جزئیاتش نمی‌شوم – مدعی شد ساختار جامعه ایران «سنتی» است و ایران آمادگی پذیرش یک «برساخت غربی» یعنی دموکراسی را ندارد و مثل افغانستان هرج و مرج می‌شود.

پیشنهاد:   ملا برادر و امیرخان متقی وارد تهران شدند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28898

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *