سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Tuesday, 17 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

واکنش طالبان به شهادت اسماعیل هنیه | مبارزه جهادی تقویت می‌شود

به گزارش ایراف، انس حقانی از مقامات ارشد طالبان و عضو شبکه حقانی در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه رهبر حماس در تهران ضمن تسلیت این حادثه گفت که چنین حوادثی ترسیم کننده راه آزادی است.

او که پیام تسلیت خود را در صفحه ایکس منتشر کرده نوشته است که شهید هنیه بدهی خود را در برابر دین و آزادی با زندان، تبعید، مبارزه سخت و شهادت بسیاری از اعضای خانواده با درک کامل و امانتداری ادا کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از شهادت دکتر اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) ابراز غمگینی عمیق کرده و به خانواده وی، رهبری جنبش حماس و مجاهدین علیه رژیم صهیونیستی تسلیت گفته است.

در این اعلامیه‌ آمده است:«شهید اسماعیل هنیه یک رهبر مسلمان، باهوش و مدبر فلسطینی بود که در مبارزه و جهاد موفق فداکاری نمود و نذر خود در این راه را پوره کرد.»

در این اعلامیه بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی، بمباران و نسل‌کشی مسلمانان فلسطینی به شدت محکوم شده و شهادت آقای هنیه ضایعه بزرگی برای امت اسلامی و کاروان جهادی خوانده شده است.

عباس استانکزی از دیگر مقامات سیاسی طالبان نیز با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود شهادت او را تسلیت گفت.

همچنین، ذاکر جلالی رییس دفتر سوم وزارت خارجه طالبان نیز با انتشار پیامی در ایکس شهادت اسماعیل هنیه را تقویت مبارزه جهادی خواند.

صفحه رسمی حکومت سرپرست در ایکس نیز با نوشتن آیه‌ای از قرآن کریم با مضمون اینکه «مومنان به عهدی که با خدا بستند وفادار هستند» شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت.

پیشنهاد:   یک مقام آلمانی خواستار اخراج فوری پناهجویان افغان از این کشور شد

مهاجر فراهی از دیگر مقامات طالبان و معاون والی هرات نیز شهادت اسماعیل هنیه را با انتشار آیه 33 سوره احزاب که گفته شده برخى از ميان مؤمنان، مردانى هستند كه به عهدى كه با خدا بستند وفا كردند، ازآنان كسى است كه عهدش را به جا آورد [شهيد شد] و برخى از آنان [نيز] كسى است كه انتظار [شهادت] مى‌كشد و [اينان] به هيچ وجه عهدشان را تغيير ندادند، تسلیت گفت.

هدایت‌الله هدایت، معاون مدیر تلویزیون ملی طالبان شهادت اسماعیل هنیه را تقویت کننده استراتژی و روش های پیروان راه او خواند که نتیجه بخش خواهد بود.

لطف الله خیرخواه، معاون وزارت تحصیلات عالی در امور تحصیلی طالبان با نامیدن شهید اسماعیل هنیه به عنوان «پهلوان دلاور» شهادت او را تسلیت گفت.

خالد زدران، فرماندهی پلیس طالبان در کابل نیز شهادت رهبر حماس را تقویت کننده خطوط جهادی خواند. او در بخش دیگری از پیام تسلیت خود گفت که چنین شهادت هایی به اقصی نشانه آزادی است.

رسانه الاماره وب سایت رسمی طالبان نیز در واکنش به شهادت رهبر حماس نوشت که هرچند این اتفاق غم بزرگی را برای امت به جا گذاشت اما نویدبخش از بین رفتن صهیونیست های غاصب خواهد بود.

احمدالله وثیق نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برج استقامت و صبر در راه جهاد شکسته نمی شود.

انالله وانااليه راجعون

اسماعیل هنیه به آرزوی شهادت رسید و به خانواده شهیدش پیوست. وی 66 سال را در سختی ها و رنج ها سپری کرد، 22 نفر از عزیزان خانواده خود را در راه جهاد از دست داد.

پیشنهاد:   دستگیری چند عضو داعش در فرانسه به اتهام طراحی حمله بر افتتاحیه المپیک

شفیع اعظم از مقامات وزارت امور خارجه طالبان نیز در ایکس نوشته است:

زمانی که فصل یک حرکت با خون بزرگان آبیاری شود، حاصل آن حتمی است.

فلسطین با وجود حمله های مرگبار با تمام قدرت رژیم غاصب صهیونیستی، محل سکونت مسلمانان و کشور آرام فلسطینی ها خواهد شد.

ما به وعده یاری خداوند ایمان داریم.

إنا لله وإنا إليه راجعون!

در این رابطه مطالعه واکنش ها به ترور اسماعیل هنیه_ رژیم صهیونیستی از خط قرمز عبور کرد پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30941

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *