پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

61 مقام و نیمی از کابینه طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل-ایراف

به گزارش ایراف؛ هرچند کشورهای منطقه بارها از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند، اما حمدالله فطرت معاون سخنگوی طالبان گفته است که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشورهای دیگر نیست و افغانستان به تعهد قبلی خود هنوزهم پابند است.

معاون سخنگوی طالبان افزوده است: ما در افغانستان به هیچ گروهی اجازه فعالیت نمی‌دهیم، نگرانی در این مورد درست نیست، طالبان در این باره گام‌هایی برداشته و به تعهد خود عمل کرده است.

این اظهارات معاون سخنگوی طالبان در حالی بیان می‌شود که حملات گروه‌های نظامی مخالف طالبان در این اواخر خصوصا در شهرها به شمول کابل افزایش یافته و بارها نیروهای طالبان را هدف قرار داده‌اند.

در تازه‌ترین مورد سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما با مردم و دولت پاکستان در مبارزه با تهدیدات امنیت منطقه‌ای منافع مشترک داریم. همچنان از طالبان می‌خواهیم تا اطمینان حاصل کنند که حملات تروریستی از خاک افغانستان انجام نمی‌شود. این یک اولویت برای ما در تعامل با آنان بوده و همچنان است».

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز امروز چهارشنبه در دیدار با کارمندان این وزارت، گزارش‌های نهادهای بین‌المللی مبنی بر تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریسم را بی‌اساس عنوان کرده است.

سرپرست وزارت خارجه طالبان با انتقاد از این گزارش‌ها گفت: بعضی جهت‌ها تلاش می‌کنند تا دستاورهای طالبان در بخش‌های امنیت و مواد مخدر را کم اهمیت جلوه دهند.

این اظهارات متقی در حالی بیان می‌شود که تیم فنی نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد که افغانستان همچنان پناهگاه تروریستان است و ناتوانی طالبان در کنترل وضعیت، جان تازه‌ای به القاعده و داعش بخشیده است.

پیشنهاد:   مجاهد: نگرانی‌ درباره تهدیدات داعش در افغانستان «بزرگنمایی» است

همچنین پس از شناسایی هویت یکی از عوامل حمله به سربازان پاکستانی، وزارت خارجه پاکستان معاون سفارت طالبان در اسلام آباد را احضار کرده تا رویکرد قاطع پاکستان را در مورد حمله ی که منجر به کشته شدن نیروهای پاکستانی شده است به نماینده طالبان ارائه دهد.

براساس این گزارش؛ وزارت خارجه پاکستان از معاون سفارت طالبان در اسلام آباد خواسته است که در مورد افراد مسئول تحقیق کند تا از حملات بعدی جلوگیری شود.

پس از افزایش حملات تروریستی در خاک پاکستان در سه سال گذشته که منجر به کشته و زخمی شدن صد ها نیروی امنیتی این کشور شده، بارها پاکستان حکومت طالبان را متهم به پناه دادن تروریست‌ها کرده است.

در چندین حمله اخیر که در خاک پاکستان صورت گرفت حکومت پاکستان ادعا کرد که این حملات در افغانستان طراحی و در پاکستان اجرا شده است که عاملان آن نیز افغان بوده اند. اما حکومت طالبان بارها ادعاهای مقامات پاکستانی مبنی بر پناه دادن تروریسم در افغانستان را رد کرده و آن را بی اساس خوانده‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *