جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

سید رسول موسوی: حکومت فراگیر، حکومت جمع اضداد نیست

به گزارش ایراف؛ سید رسول موسوی از مقامات وزارت امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار خبری درباره توافق آمریکا و فیلیپین برای اسکان موقت پناهجویان افغان نوشته است: ۳ سال از فرار آمریکا از افغانستان و از انتقال هزاران افغان خادم اشغالگران به کشورهای مختلف به آن شکل حقارت آمیز می‌گذرد. هنوز آنها را به خاک خود راه نداده و آواره جهان کرده است. آیا زندگی در کشور خود به هر سختی که باشد از این تحقیر چشم آبی‌ها شرافتمندانه‌تر نیست؟

در همین حال رویترز گزارش داده است که آمریکا و دولت فیلیپین برای اسکان موقت برخی از پناهجویان افغان به توافق رسیده‌اند.

این رسانه با انتشار این خبر در روز سه‌شنبه ۲۰ آگوست گزارش داده است که مقام‌های فیلیپین و آمریکا به توافقی دست یافته‌اند که بر اساس آن، پناهجویان افغان تا زمان صدور ویزا از سوی واشنگتن به‌صورت موقت در فیلیپین اسکان داده خواهند شد.

جزئیات بیش‌تری از این توافق منتشر نشده است.

گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر از دولت فیلیپین درخواست کرده بود که تا زمان بررسی پرونده‌های پناهجویان افغان، آنان را به‌طور موقت اسکان دهد.

در حال حاضر، هزاران پناهجوی افغان که در برنامه‌های مهاجرتی آمریکا درخواست داده‌اند، در شرایط دشواری در پاکستان و چندین کشور دیگر به سر می‌برند.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان و شرایط پیش آمده جدید در این کشور جمعیت زیادی از مردم افغانستان به ایران آمدند.

حضور مهاجران افغانستانی در ایران در هفته‌های اخیر به یکی از موضوعات اجتماعی سیاسی روز ایران تبدیل شده است و افزایش چشم گیر مهاجران افغانستانی باعث واکنش مردم شده است.

پیشنهاد:   سنگ‌ تمام مهاجران افغانستانی در غم‌شریکی در سوگ شهید جمهور ایران

در این بین مقامات طالبان بارها از مهاجران خواسته اند به افغانستان بازگردند.

از سوی دیگر آن بخش از مهاجران افغانستانی که به اروپا و آمریکا رفته اند همچنان سرگردان هست. رویترز امروز از توافق آمریکا و فیلپین برای استقرار موقت افغان‌ها در این کشور خبر داده است.

خبری که واکنش سید رسول موسوی از مقامات وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت.

او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار خبری درباره توافق آمریکا و فیلیپین برای اسکان موقت پناهجویان افغان نوشته است: ۳ سال از فرار آمریکا از افغانستان و از انتقال هزاران افغان خادم اشغالگران به کشورهای مختلف به آن شکل حقارت آمیز می‌گذرد. هنوز آنها را به خاک خود راه نداده و آواره جهان کرده است. آیا زندگی در کشور خود به هر سختی که باشد از این تحقیر چشم آبی‌ها شرافتمندانه‌تر نیست؟

این واکنش درحالی مطرح می‌شود که آقای موسوی در هفته‌های گذشته هیچ واکنشی به شرایط پیش آمده در ایران نداشته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33163

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *