شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
واکنش خراسانی به درخواست احمد مسعود از برای ترک طالبان: تفرقه‌افکنی است

به گزارش ایراف؛ احمدمسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی طی یک تماس تلفنی از عبدالحمید خراسانی یکی از فرماندهان طالبان می خواهد که گروه طالبان را ترک و به تاجیکستان برود.

آقای مسعود در این تماس به او اطمینان داده است که در صورت حضور در تاجیکستان برای او مشکلی به وجود نخواهد آمد.

عبدالحمید خراسانی اما این اقدام دولت تاجیکستان را تفرقه افکنی و لابی‌گری دشمنان اسلام می‌داند.

او در بیانیه‌ای در واکنش به این پیشنهاد می‌گوید که با بودن یا نبودن من حکومت سرپرست سقوط نمی‌کند اما هدف دشمنان اسلام و دولت کمونیستی تاجیکستان تفرقه انداختن بین مجاهدین حکومت سرپرست و مردم افغانستان است.

او در بخش دیگری از این بیانیه به مردم افغانستان و حکومت سرپرست هشدار داده است که فریب مهره‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه در افغانستان را نخورند و بر اتحاد تاکید کرده است.

او همچنین از مردم می‌خواهد که از حکومت سرپرست حمایت کنند.

عبدالحمید خراسانی از فرماندهان طالبان است. او هرازگاهی با اظهارنظرهای جنجالی برای مدتی خود را تبدیل به سوژه خبری رسانه‌ها می کند.

در آخرین مورد او در واکنش به حادثه بدخشان در اردیبهشت ماه سال جاری، حکومت سرپرست را متهم به اتخاذ رویکرد تبعیض قومی و زبانی کرده و به رئیس ستاد ارتش طالبان گفته که عاملان حادثه بدخشان را قصاص کند. او همچنین، با لحنی تهدیدآمیز در این نوار صوتی مطرح کرده است که حکومت سرپرست مانند نظام قبلی، کسی را به درون خود راه نمی‌دهد.

او دو روز بعد در یک پیامی دیگر مطرح کرد که او و افرادش تصمیم گرفته‌اند که تجهیزات نظامی خود را تحویل و از صفوف نیروهای حکومت سرپرست خارج شوند.

اما بعدتر در مصاحبه با بی بی سی گفت که از صحبت هایش سوءبرداشت شده است.

خراسانی که معروف به ناصر بدری است، از نخستین افرادی بود که در روزهای آخر حکومت قبلی به طالبان پیوست و در جریان سقوط ولایت پنجشیر به دست طالبان حضور داشت. نقش او در جریان سقوط پنجشیر با واکنش تند شهروندان افغانستان روبرو و او را به چهره‌ای خائن تبدیل کرده بود.

او در ابتدا مسئول امنیتی ولایت پنجشیر شد، سپس به عنوان فرمانده پلیس شهرستان احمدخان پکتیا انتخاب شد، اما از این مقام نیز برکنار و خانه‌نشین شد.

درباره ی عبدالحمید خراسانی؛ حامی عدالت یا سوداگر قدرت؟ بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27393

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها