چهارشنبه 13 سرطان/تیر 1403 برابر با Wednesday, 3 July , 2024
هیات طالبان با اسماعیل هنیه در تهران دیدار کرد-ایراف

به گزارش ایراف، ضیا احمد تکل؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان از دیدار مقام های حکومت سرپرست با شماری از مقام‌های خارجی در تهران خبر داد.

در خبرنامه وزارت خارجه طالبان آمده است که ملاعبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت سرپرست و امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) دیدار کرده است.

پس از پیروزی مجدد طالبان در افغانستان گروه حماس جز نخستین گروه‌هایی بود پیروزی طالبان را تبریک گفت.

گفتنی است که یکی از مواردی که در سیاست خارجی حکومت سرپرست مورد توجه قرار گرفته است، مواضع و رویکرد این کشور در قبال مسئله فلسطین است. این کشور اما در چندین بیانیه و در دیدارها و نشست‌های مختلف با مقامات کشورهای خارجی و یا هم حضور در نشست‌های بین المللی حمایت از فلسطین را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

وزارت خارجه طالبان در نخستین  واکنش خود به حمله اسرائیل به رفح را حمله را محکوم و از جامعه جهانی خواست که جلوی قتل عام فلسطینیان را بگیرد.

حکومت سرپرست همچنین در بیانیه‌ای دیگر چهارماه پس از حمله اسرائیل به رفح که منجر به کشته شدن یک میلیون و 500 هزار فلسطینی در آن زمان شده بود را به شدت محکوم و خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی شد.

ماه گذشته نیز ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست، بمباران رژیم صهیونیستی به رفح را که پس از پذیرش پیشنهاد آتش بس کشورهای میانجی از سوی حماس صورت گرفته بود را محکوم کرد و از کشورهای جهان اسلام و دیگر کشورها خواسته شد که جلوی فاجعه و نسل کشی در غزه گرفته شود.

این مقام حکومت سرپرست در این بیانیه عدم اقدامات موثر و ناتوانی کشورهای تاثیرگذار را دلیل این نسل کشی خواند.

چنانچه که در بیانیه آمده که کشورهای موثر منطقه و جهان نتوانسته اند جلو نسل کشی در غزه را بگیرند. این درحالی است عدم اقدامات موثر باعث شده است که رژیم صهیونیستی پیشنهاد صلح حماس را رد کند.

در بخش دیگری از این بیانیه همچنین گفته شده است که جهان اسلام و کشورهای جهان باید از این فاجعه جلوگیری و به هر طریقی کوشش کنند که موادغذایی، دارو و کمک های بشردوستانه به غزه برسد.

اخیراً نیز این کشور با حضور در نشست مشورتی علمای جهان اسلام در ترکیه در کنار دیگر کشورهای اسلامی نگرانی خود را از وضعیت فلسطین و حل آن اعلام کرد.

پیشنهاد می شود: حضور مقامات ارشد کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم شهید رئیسی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21318

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها