سه‌شنبه 27 سنبله 1403 برابر با Tuesday, 17 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

هشدار طالبان درباره حمله داعش به مراسم محرم در غزنی-ایراف نیوز

به گزارش ایراف به نقل از رسانه‌های محلی، هیات اعزامی اداره اطلاعات طالبان به غزنی روز چهارشنبه 20 تیرماه در سفر به غزنی از احتمال حمله داعش به مراسم عاشورا در این ولایت خبر داد.

این هیات اعزامی طالبان در دیدار با شورای علمای شیعه غزنی ضمن هشدار این حمله گفته است که داعش از کشورهای همسایه برای حمله به این مراسم وارد این کشور شده است.

این درحالی است که طالبان محدودیت‌های تازه‌ای را برای اعمال مراسم مذهبی عاشورا برای شیعیان افغانستان اعمال کرده است.

برhساس دستورالعمل تازه حکومت سرپرست زیر نام «تعهدنامه» شیعیان باید برای انجام مراسم خود در کابل به موارد گفته شده در این تعهدنامه عمل کنند.

عدم برگزاری مراسم در مکان هایی با جمعیت کم اهل تشیع، عدم دعوت اهل تسنن به این مراسم‌ها و برگزاری مراسم تنها در مکان‌هایی که توسط طالبان و علمای شیعه مشخص شده ازجمله قوانینی است که طالبان برای مراسم عاشورا وضع کرده‌اند.

همچنین گزارش‌هایی از پایین آوردن پرچم‌های عزاداری در مناطق مختلف شهر کابل منتشر شده است.

سه شنبه 19 تیرماه شماری از ساکنان غرب کابل از جمع‌آوری پرچم‌های عزاداری امام حسین(ع) و دیگر نمادهای عاشورایی که در شهر نصب شده بود توسط نیروهای امنیتی خبر دادند.

یک مقام حوزه سیزدهم امنیتی پلیس در غرب کابل در این باره گفت که این کار طبق توافق کمیسیون فرهنگی متشکل از نمایندگان وزارت‌ اطلاعات و فرهنگ، امر به معروف و نهی از منکر و علمای اهل تشیع، صورت گرفته است.

درباره محدودیت‌ مراسم عزاداری محرم در سه منطقه کابل بیشتر بخوانید.

پیشنهاد:   مخالفت فضل‌الرحمان با حمله به افغانستان؛ شکست خود را پنهان می‌کنید
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28727

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *