جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی تازه به نقش کامالا هریس در مورد تصمیم‌گیری خروج از افغانستان پرداخته است.

در این گزارش که با جمعی از مقامات دولت پیشین صحبت شده آمده که برخی از آنها امیدوار بودند هریس بتواند بایدن را برای عدم خروج کامل نیروها از افغانستان متقاعد کند.

فوزیه کوفی، عضو تیم مذاکره کننده حکومت با طالبان گفت که امیدوار بود که هریس بتواند بایدن را متقاعد کند تا نیروی نظامی کافی در افغانستان نگه دارد تا زمینه صلح ایجاد شود.

نادر نادری، رییس کمیسیون اصلاحات اداری حکومت پیشین نیز نظر مشابهی داده است.

آقای نادری گفته است که امیدوار بودم برای متقاعد کردن طالبان به صلح، هریس بتواند بایدن را متقاعد کند که از خروج کامل نیروها خودداری کند.

بایدن به دلیل خروج کامل از افغانستان بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

این درحالی است که هریس به عنوان نزدیک‌ترین فرد به او  تصمیم گیری‌های او را از نزدیک دنبال و دفاع کرده است.

معاون بایدن در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس، گفته بود که تصمیم برای خروج نیروها از سوی دولت قبلی آمریکا صورت گرفته بود، با این حال من از تصمیم رئیس جمهور برای بیرون کردن نیروها و پایان دادن به جنگ طولانی کاملا حمایت می‌کنم.

فکر می‌کنم که خیلی مهم است به خاطر داشته باشیم که دولت گذشته آمریکا، با طالبان روی یک معامله مذاکره کرد، اما حکومت افغانستان را در گفتگوها دعوت نکرد. در مذاکرات و توافق تعهد شد که ما تمامی نیروها را در پایان ماه می از افغانستان خارج کنیم.

پیشنهاد:   آمریکا از اتباع خود خواست به افغانستان سفر نکنند

در جریان سقوط افغانستان او نقش محوری در بیشتر جلسات مرتبط با افغانستان داشت. مساله‌ای که نشان می‌دهد او نقش مهمی در سیاست‌های بایدن از جمله خروج از افغانستان داشته است.

او در ماه آوریل ۲۰۲۱ به شبکه خبری سی ان ان گفته بود که یکی از آخرین مشاورانی بود که بایدن قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به جنگ افغانستان با او مشورت کرده بود و در تعداد زیادی از جلسات توجیهی در مورد افغانستان شرکت داشته است.

یکی از مشاوران بایدن در آن زمان گفته بود که هریس صددرصد همه چیز را در اختیار دارد.

با این حال او تاکنون در مورد افغانستان و مواضع خود در قبال طالبان صحبت نکرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31908

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *