به گزارش ایراف، اوچا اعلام کرده است که دستورالعمل‌های طالبان از سوی وزارات و ادارات محلی طالبان صادر شده و محدودیت های زیادی را اعمال می کند.

به گفته اوچا، محدودیت در آموزش زنان و دختران، محدودیت بر فعالیت زنان و کاهش حقوق کارمندان زن دولت از جمله این دستورالعمل ها است.

گفتنی است در دستورالعمل های اخیر طالبان، صدا و صورت زنان عورت شناخته شده و آنان از حضور در اجتماع بدون محرم منع شده اند.

این نهاد تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر طالبان را موجب ایجاد محدودیت‌های تبعیض‌آمیز در جامعه و محدودیت فعالیت های بشردوستانه و امنیت و ایمنی کارکنان دانسته است.

اوچا همچنین از کسری بودجه ۲.۰۹ میلیارد دلاری برای برنامه های بشردوستانه برای افغانستان خبر داد و گفت: کمبود بودجه در حال حاضر ۳.۷ میلیون نفر را از خدمات اولیه و ثانویه درمانی محروم کرده است.

این نهاد در گزارش خود می افزاید که ۳۵۲ هزار کودک زیر پنج سال و ۲۵۸ هزار زن شیرده مبتلا به سوءتغذیه حاد و متوسط از دریافت مکمل غذایی محروم هستند.

در ادامه این گزارش آمده که کسری بودجه همچنین سه هزار نفر را از خدمات بهداشتی اضطراری چون حمام و توالت، ۲۵ هزار خانواده‌ی زلزله‌زده و ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانواده‌ی آسیب‌دیده از سیل را از سرپناه محروم کرده است.

طبق آمار اوچا در سال ۲۰۲۴ ، حدود ۲۳.۷ میلیون نفر افراد نیازمند در افغانستان نیاز به رسیدگی دارند که ۱۷ میلیون نفر در اولویت قرار دارند.

به گزارش منابع، این نهاد ۳.۰۶ میلیارد بودجه درخواست کرده بود که تنها ۳۱.۴ درصد آن تأمین شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38938

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *