نقش فعال بازیگران منطقه‌ای در حادثه تروریستی کرمان

به گزارش ایراف؛ رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه در کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی – آفریقایی می‌گوید که اطلاعات ما از حادثه تروریستی دی ماه 1402 در کرمان حاکی از نقش فعال بازیگران فرامنطقه‌ای دارد.

او در ادامه گفت: اطلاعات ما از روند اقدامات تروریستی حادثه تروریستی دی ماه 1402 در کرمان حاکی از نقش فعال بازیگران فرامنطقه‌ای دارد.

نجفی تصریح کرد: تهران بر تعهد دولت‌ها به عدم استفاده از قلمرو خود علیه کشورهای ثالث، از جمله برای ارتکاب حملات تروریستی، و نیز به عنوان پناهگاه و مکان امن تروریست‌ها تاکید دارد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: ایران مفتخر است که از پیشگامان مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است؛ شکست داعش در عراق و سوریه یکی از برکات همکاری جمعی ایران و کشورهای همسایه بوده است.

او خاطرنشان کرد: همکاری‌های امنیتی دوجانبه میان ایران با پاکستان و عراق، در مبارزه با تروریسم بیش از پیش گسترش یافته و در حال پیشرفت است.

حادثه تروریستی کرمان اشاره به دو انفجاری دارد که در تاریخ ۱۳ دی ۱۴۰۲ مصادف با چهارمین سالگرد ترور شهید قاسم سلیمانی، دومین فرماندهٔ نیروی قدس سپاه پاسداران، در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد. انفجار اول در ساعت ۱۴:۵۰ رخ داد که بر اثر آن ده‌ها نفر زخمی و تعدادی شهید شدند. در ساعت ۱۵:۱۷ در حالی که مردم و نیروهای امدادی در حال کمک به آسیب‌دیدگان و انتقال جانباختگان بودند، انفجار دوم با شدت بیشتری رخ داد.

در آمار اولیه در این حمله‌ها ۲۱۱ نفر مصدوم شدند و ۱۰۳ نفر شهید شده‌اند و حال برخی از زخمی‌ها هم وخیم گزارش شده‌است. بعدها شمار شهدا ۸۹ تن و شمار زخمی‌شده‌ها ۲۸۴ تن اعلام شد. گمان می‌رود بیشتر شهدا در انفجار دوم شهید شده‌اند. همچین ۱۴ افغانستانی نیز در میان شهدای حادثه تروریستی بودند.

پیشنهاد می شود: تجلیل از شهدای افغانستانی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها