دوشنبه 18 سرطان/تیر 1403 برابر با Monday, 8 July , 2024
ایران در نشست منطقه‌ای کابل شرکت می‌کند

بر اساس گزارش ها اولین‌ نشست گروه تماس منطقه‌ای، فردا دوشنبه (۹ بهمن) در کابل برگزار می‌شود و حکومت سرپرست افغانستان میزبانی این نشست را به عهده خواهد داشت.

بنا بر گزارش ایراف، نخستین نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان قرار است فردا دوشنبه، ۹ بهمن، در کابل برگزار شود.

سفارت افغانستان در چین نیز اعلام کرده که نخستین نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان روز دوشنبه هفته جاری در کابل برگزار خواهد شد.

بر اساس خبرنامه این سفارت، بلال کریمی؛ سفیر افغانستان در چین با ماو مینگ؛ معاون بخش آسیایی وزارت خارجه چین دیدار و در مورد این نشست در کابل گفتگو کرده است.

کریمی بر همکاری‌های بیشتر میان کشورهای حاضر در این نشست تاکید کرده و دوطرف همچنین در مورد موضوعات اقتصادی، تجاری و کنسولی میان افغانستان و چین بحث و تبادل نظر کرده اند.

پیش از این نیز ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته بود که نشست روسیه چین، ایران و پاکستان در مورد افغانستان در اواخر ماه ژانویه برگزار خواهد شد.

همچنین حسن کاظمی قمی؛ سفیر و نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان در دیدارهایی جداگانه با وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در کابل و وزیر خارجه پاکستان در اسلام‌آباد، درباره تشکیل گروه تماس منطقه ای رایزنی کرده بود.

امیرخان متقی در دیدار با کاظمی قمی از تمایل کابل برای میزبانی از نشست نمایندگان ویژه کشورهای منطقه در کابل خبر داده بود. شایان ذکر است که ایران در نشست منطقه ای کابل شرکت می کند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3091

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها