نخست وزیر پاکستان وارد چین شد

به گزارش ایراف، شهباز شریف روز سه شنبه سفر رسمی پنج روزه خود به چین را با هدف تقویت بیشتر روابط دوجانبه آغاز کرد.

شریف به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین از 4 تا 8 ژوئن در چین خواهد بود. این اولین دیدار این رهبر 72 ساله پاکستانی پس از به قدرت رسیدن از چین است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته در پکن گفت: شریف در این سفر با رئیس جمهور چین گفت‌وگو خواهد کرد و به طور مشترک طرحی برای رشد روابط چین و پاکستان ترسیم خواهد کرد.

سفیر چین در پاکستان نیز روز گذشته در رابطه با این سفر مطرح کرد که سفر شریف به چین با هدایت رهبر دو کشور و حمایت قوی مردم هردو کشور موفقیت کامل خواهد داشت و نقطه عطفی در توسعه روابط چین و پاکستان خواهد بود.

او گفت که نخست وزیر در این دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، رهبران دو کشور درمورد روابط چین و پاکستان و موضوعات مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر عمیقی خواهند داشت و به طور مشترک طرحی برای رشد روابط دوجانبه ترسیم خواهند کرد.

در این گزارش آمده است که برای پیشبرد روابط اقتصادی بین دو کشور، نخست وزیر با مدیران شرکت‌های برجسته چینی که در زمینه نفت و گاز، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری های نوظهور دیدار خواهد کرد.

شریف قرار است در مجمع تجاری چین و پاکستان در شنزن با تجار برجسته، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از هر دو کشور سخنرانی کند.

وی همچنین از مناطق اقتصادی و کشاورزی چین بازدید خواهد کرد.

روزنامه پاکستانی داون درمورد جزئیات این سفر به نقل از سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نوشته بود که شریف قرار است از شهرهای پکن، شیان و شنژن بازدید خواهد کرد.

او در پکن با شی دیدار خواهد کرد و با نخست وزیر کیانگ، مذاکرات در سطح هیات خواهد داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23279

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها