به رسمیت شناختن طالبان برای مقابله با داعش کافی نیست-ایراف

به گزارش ایراف، رحمت‌الله نبیل در مورد حضور داعش در افغانستان معتقد است که باید محتاط بود. موجودیت داعش خراسان در افغانستان یک واقعیت انکارناپذیر است و ضروری است که در مورد این گروه دیدگاه واقع بینانه داشته باشیم.

او در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که طالبان و حامیان آنها این ادعا را مطرح می‌کنند که اگر با طالبان تعامل صورت نگیرد و به رسمیت شناخته نشوند، آنها ضعیف و داعش جای آنها را خواهد گرفت.

او هشدار می‌دهد که باتوجه به پیچیدگی اوضاع نباید داعش خراسان را به عنوان تهدید امنیتی در افغانستان در نظر گرفت. گروه های تروریستی و شبه نظامیان دیگری نیز در این کشور فعال هستند که باید به طور همزمان مورد توجه قرار بگیرند.

او در ادامه با اشاره به سفر حقانی به امارات می‌گوید که این سفر دلالت بر این امر می‌کند که واکنش کشورها و قدرت‌های بزرگ به تحولات در افغانستان قابل پیش بینی نیست و این قدرت‌ها منافع خود را تعقیب می‌کنند.

او همچنین در این رابطه می‌افزاید که این سفر این شک را به یقین تبدیل می‌کند که طالبان برای تحقق و رسیدن به اهداف ژئوپلتیک کشورها در پوشش یک ساختار ایدئولوژیک به قدرت رسانده شده‌اند.

او برای برون رفت از این وضعیت توصیه می‌کند که تمرکز بر راه حل‌های پایدار باید صورت گیرد. منطقه و جهان باید بدانند که صرف به رسمیت شناختن طالبان به عنوان تنها راه حل برای مقابله با داعش خراسان کافی نیست.

به باور نبیل برای بیرون رفت از این وضعیت اسف‌بار و خطرناک باید راه حل‌های جدید پایدار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای حل مشکلات افغانستان پیدا کرد و در این راستا این بار باید خود مردم افغانستان پیش قدم شوند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که نگرانی‌های منطقه‌ای از افزایش تهدیدات داعش بالا گرفته است. به گونه‌ای که برای اقدام در برابر داعش گزینه تعامل بیشتر با طالبان مانند برقراری روابط نزدیک و یا هم حذف نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی در دستور کار برخی از کشورها قرار گرفته است.

چندی پیش کابلوف دراین رابطه گفت: داعش در افغانستان از حمایت خارجی برخوردار است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها