یکشنبه 1 میزان 1403 برابر با Sunday, 22 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، منیر اکرم، نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل متحد در مصاحبه با یک رادیو و تلویزیون آمریکایی تاکید کرد که اشتباهات دولت افغانستان نباید بر دوش مردم افغانستان باشد.

او با اشاره به اینکه پاکستان همواره از تعامل با افغانستان حمایت کرده است، تاکید کرد که هدف دیپلماسی تغییر شرایط از طریق گفتگو و سیاست است.

اکرم در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که درحالی که اشتباهات طالبان به رسمیت شناخته می شود، مسائل داخلی و خارجی افغانستان نیازمند یک استراتژی مشترک و تلاش های جمعی است.

نماینده دائمی پاکستان در سازمان ملل گفت که تحریک طالبان پاکستانی، با حمایت دولت موقت افغانستان به سرعت درحال گسترش نفوذ خود است.

به گفته او این گروه با حمایت طالبان به سلاح های پیشرفته مجهز شده اند و به طور فزاینده ای با دیگر گروه های شورشی همکاری می کنند.

این دیپلمات پاکستانی افزود، این کشور نگران است اتحاد رو به رشد تی تی پی با القاعده به زودی آن را به یک نقش مرکزی در فعالیت های تروریستی منطقه ای و جهانی ارتقا دهد.

سفیر پاکستان در سازمان ملل همچنین بر آمادگی پاکستان برای همکاری با نهادهای منطقه ای و بین الملی برای مهار تهدید فزاینده تی تی پی تاکید کرد.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که آصف درانی، نماینده پیشین پاکستان در امور افغانستان نیز در مصاحبه ای تازه گفته است که تی تی پی یک مشکل جدی در روابط بین دو کشور است.

بحث بر سر افزایش فعالیت تی تی پی در پاکستان و ارتباط آن با افغانستان از زمان بازگشت طالبان به قدرت در سال 2021 به یکی از چالش های جدی روابط دو کشور تبدیل شده است.

پیشنهاد:   مقام پاکستانی: کابل موضع رسمی درباره «خط دیورند» را با اسلام‌آباد مطرح نکرده است

علیرغم انتظارات مبنی بر تقویت روابط بین اسلام آباد و طالبان پس از کنترل قدرت اما تنش های فزاینده ای بین دو کشور منجر به تیرگی روابط شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35806

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *