پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

عامل حمله انتحاری در پاکستان «افغان است» | احضار کاردار سفارت طالبان در اسلام‌آباد-دومین عامل حمله «بنو» هم افغان است-ایراف

به گزارش ایراف؛ یک منبع رسانه‌ای پاکستانی موسوم به «محاذ» نام این فرد را «قاری فضل عمر» متعلق به شهرستان چرخ  ولایت لوگر افغانستان معرفی کرده است.

گفته شده است که قاری فضل عمر یکی از مبارزان طالبان افغانستان بوده است که به گروه جیش فارسان محمد وابسته به حافظ گل بهادر وابسته بود و در حمله روز گذشته به کانتون بانو شرکت داشت.

او در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد. شناسایی او انجام شده و هویت سایر مهاجمان نیز در حال بررسی است که به زودی منتشر خواهد شد

در حمله دو روز پیش مهاجمان مسلح با حمله به پادگان نظامی در شهر «بَنو» ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان جان هشت نفر از نیروهای ارتش پاکستان را گرفتند.

به گزارش ارتش پاکستان مهاجمان یک خودروی مملو از مواد منفجره را در مقابل دیواری منفجر کردند که منجر به کشته شدن هشت سرباز پاکستانی شد.

این حمله منجر به درگیری بین دو طرف شد که در نتیجه آن هر ۱۰ مهاجم در جریان عملیات کشته شدند.

حافظ گل بهادر از گروه‌های نزدیک به تحریک طالبان پاکستانی که از افغانستان فعالیت می‌کند، مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.

همچنین پاکستان اعلام کرد که در بین مهاجمان یک تبعه افغانستان به نام عثمان‌الله ملقب به کامران نیز حضور داشته است. او که از ولایت لوگر افغانستان است به گروه جیش فارسان محمد وابسته به حافظ گل بهادر پیوسته بود و در حمله روز گذشته به کانتون بنو شرکت داشت که در تیراندازی نیروهای امنیتی کشته شد.

پس از این حمله وزارت خارجه پاکستان، معاون سفارت افغانستان در اسلام آباد را احضار کرد.

پیشنهاد:   پایان گروگان‌گیری داعش در یکی از زندان‌های روسیه

آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان حمله تروریستی به «کانتون بنو» را محکوم کرد و وعده نابودی تروریسم را داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29506

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *