پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ملایعقوب: به زودی بر حریم هوایی افغانستان مسلط می‌شویم

به گزارش ایراف، ملایعقوب مجاهد ،سرپرست وزارت دفاع طالبان، امروز، پنجشنبه ۳ مرداد در مراسم تقدیر از نیروهای امنیتی طالبان که در تالار وزارت کشور برگزار شد، حضور پیدا و سخنرانی کرد.

در این مراسم که سرپرست وزارت کشور ‌‌و رییس اطلاعات طالبان نیز حضور داشت، مجاهد مدعی شد که طالبان بر تمامیت ارضی افغانستان حاکمیت کامل دارد.

او همچنین افزود که حکومت سرپرست به زودی بر حریم هوایی افغانستان تسلط خواهد یافت.

سرپرست وزارت دفاع طالبان در بخش دیگری از سخنان خود هشدار داد که هرکسی با بی احترامی به خاک افغانستان نگاه کند، طالبان با امکاناتی که در اختیار دارند، پاسخ خواهد داد.

این سخنان درحالی گفته می‌شود که با حاکمیت طالبان بر افغانستان علیرغم اینکه این گروه مدعی است، بر تمام خاک افغانستان تسلط دارد اما حریم هوایی این کشور بارها توسط هواپیماهای بی سرنشین نقض شده است.

براساس گزارش رسانه‌های داخلی افغانستان، چند روز پیش یک فروند هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان ولایت کاپیسا دیده شده است. یک روز پیش از این رویداد نیز منابع محلی در ولایت غور از گشت زنی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان این ولایت خبر داده بودند.

این هواپیماها درحالی در حریم هوایی افغانستان دیده می‌شوند که مشخص نیست از کدام کشور وارد افغانستان می‌شوند.

مقام‌های طالبان بارها گفته‌اند که این هواپیماها متعلق به آمریکا است و این کشور را متهم به نقض حریم هوایی افغانستان کرده‌اند.

پیشنهاد:   حکمتیار معاهده بن را ننگین‌ترین معاهده تاریخ و عامل اشغال افغانستان دانست
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30380

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *