مقایسه قتل عام رفح با جنایات‌ آمریکا در افغانستان و عراق

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن دفاع از حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به رفح این کشتار هولناک را با بمباران هوایی آمریکا در افغانستان و عراق و کشتار غیرنظامیان در این کشورها تشبیه و در عین حال تاکید کرد که رژیم تل‌آویو از خطوط قرمز آمریکا عبور نکرده است.

به گزارش ایراف، نیویورک پست نوشته است که جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در بحبوحه خشم بین المللی پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی در رفح که در آن ده ها غیرنظامی شهید شدند، دفاع کرده گفت که ارتش آمریکا نیز همین کار را انجام می داد.

او در نشستی در کاخ سفید مطرح کرد: ما حمله های هوایی را در افغانستان و عراق انجام دادیم که به شکل غم انگیزی باعث تلفات غیرنظامیان شد و ایالات متحده به همان شیوه اسرائیل پاسخ داد.

او ادعا کرده است: ما از این اقدامات درس گرفتیم، آن را جبران کردیم و رویه هایی را برای جلوگیری از آن وضع کردیم این همان چیزی است انتظارات ما در این مورد از شیوه عملیات اسرائیل بر غزه خواهد بود.

او همچنین در دفاع از رژیم صهیونیستی ادعا کرده که این رژیم از «بمب های دقیق» استفاده کرده است.  او همچنین گفت که گروه حماس اذعان کرده است که دو رهبر ارشد این گروه در میان کشته شدگان بوده است که این امر نشان می دهد آنها در میان غیرنظامیان پنهان شده بودند.

همچنین او در دفاع از حمله رژیم صهیونیستی افزود که یافته های اولیه نشان می دهد که یک «انفجار دوم» ناخواسته باعث کشته شدن غیرنظامیان شده است.

کربی در جریان این جلسه مطرح کرد که متحد آمریکا از خط قرمز عبور نکرده است و تغییراتی در سیاست ایالات متحده رخ نخواهد داد.

این اظهارت در حالی مطرح می شود که بایدن از همان ابتدا موضعی شدیداً طرفدار رژیم اسرائیل اتخاذ کرد.

گفتنی است از زمان آغاز جنگ، ایالات متحده یکی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هم از لحاظ سیاسی و هم از منظر تسلیحاتی بوده است. حتی در جریان اعتراضات گسترده دانشجویی دانشگاه های آمریکا علیه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، دولت بایدن کمک مالی به این رژیم را به تصویب رساند.

روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه 1403 دولت بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را تصویب کرد که در این میان ۲۶ میلیارد دلار از کمک ها قرار است به حمایت های نظامی و امنیتی از رژیم تل‌آویو تخصیص داده شود.

رژیم صهیونیستی از دیرباز دریافت کننده اصلی کمک های آمریکا از جمله کمک های نظامی بوده است که در جریان جنگ در ماه های اخیر شدت یافته است.

ایالات متحده اولین کشوری بود که دولت موقت رژیم صهیونیستی را در سال 1948 به رسمیت شناخت و برای چندین دهه حامی قوی دولت یهود بود. دوطرف برخلاف پیمان های نظامی ایالات متحده با متحدینش، یک پیمان دفاعی ندارد، اما رژیم صهیونیستی در فهرست متحدان بزرگ غیرناتوی امریکا قرار دارد که منجر شده دسترسی به پیشرفته ترین پلتفرم ها و فناوری های نظامی ایالات متحده داشته باشد.

در این میان، از 7 اکتبر دولت بایدن بیش از صد کمک نظامی به اسرائیل ارسال کرده است. این کمک ها شامل مهمات تانک و توپخانه، بمب، راکت و سلاح های سبک بوده است. در آوریل سال جاری رسانه ها گزارش داده بودند که دولت بایدن درحال بررسی فروش سلاح های نظامی جدید به رژیم صهیونیستی است که ارزش آن بیش از 18 میلیارد دلار است که شامل 50 هواپیمای F-15 می شود.

رژیم صهیونیستی یکشنبه شب حملات هوایی را به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح انجام داد که در نتیجه آن دست کم 45 نفر شهید و بیش از 200 نفر زخمی شدند. این حمله که به غیرنظامیان صورت گرفته بود، با محکومیت های گسترده بین المللی مواجه شد.

بسیاری از کشورها این اقدام را جنایت جنگی و نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی عنوان کردند. در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست الجزایر جلسه مشورتی اضطراری برگزار کرد.

اما علیرغم انتقادهای شدید جهانی از این حمله روز گذشته نیز رژیم اسرائیل حملات خود را به رفح تشدید کرد که در نتیجه آن 21 نفر کشته و 64 نفر زخمی شدند.

گفتنی است این حملات درحالی صورت گرفت که هفته گذشته سه کشور اروپایی ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسند. اقدامی که خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

درباره ی ایرلند، نروژ و اسپانیا در مسیر شناسایی کشور فلسطین بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=22247

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها