دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مقایسه رویکردهای ترامپ و هریس نسبت به افغانستان و پاکستان

به گزارش ایراف، رسانه پاکستان تودی در یادداشت جدیدی به‌ نگاه دونالد ترامپ و کامالا هریس در‌قبال پاکستان و افغانستان پرداخته است.

در این مقاله آمده است که پاکستان قبلاً ریاست جمهوری ترامپ را تجربه کرده است، بنابراین سیاست‌های او ممکن است غافلگیر کننده نباشد. با این حال، ترامپ جنبه‌های مثبتی برای پاکستان داشت. او مبارزه با تروریسم را در اولویت قرار داد و از نیروی نظامی و تحریم های اقتصادی برای مهار تروریسم استفاده کرد. دولت او حملات پهپادی انجام داد و رهبران تروریست‌ها را در افغانستان و پاکستان هدف قرار داد.

در افغانستان، ترامپ در حین مذاکره با طالبان بر کاهش حضور نظامی ایالات متحده تمرکز کرد که منجر به توافق دوحه با هدف خروج نیروهای آمریکایی شد.

رویکرد او به کشورهایی که تصور می‌شود پناهگاه تروریست‌ها هستند، شامل اعمال فشار از طریق تحریم‌ها و اقدامات نظامی بود.

در مورد نگاه هریس به پاکستان و ‌متعاقب آن به افغانستان نوشته است: «از سوی دیگر، کامالا هریس احتمالاً با تأکید بر ترکیبی از ابزارهای نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی، موضعی قوی در قبال مبارزه با تروریسم خواهد داشت. انتظار می‌رود که او از ابتکاراتی که ثبات و همکاری منطقه ای را در تلاش های مبارزه با تروریسم تقویت می‌ کند، حمایت کند.»

قمر بشیر در ادامه می افزاید در افغانستان، هریس بر اطمینان از اینکه کشور دوباره به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود، تمرکز می‌کند و بر راه حل‌های دیپلماتیک و همکاری بین المللی تأکید می کند.

خانم هریس در زمان خروج ناموفق آمریکا از افغانستان ،به عنوان معاون اول جو‌ بایدن نقش کلیدی در جلسات تصمیم‌گیری در این روند داشته است.

پیشنهاد:   اشغال حریم هوایی افغانستان، بهره‌برداری طالبان از تقابل آمریکا و روسیه؟

چنانچه او‌ در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان ان گفته بود که یکی از آخرین مشاورانی بود که بایدن قبل از تصمیم گیری برای پایان دادن به جنگ افغانستان با او‌ مشورت کرد.

او همچنین از تصمیم بایدن برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان دفاع کرده بود.

پیشنهاد می شود: کامالا هریس و افغانستان؛ نسب آسیایی یا سیاست آمریکایی؟

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30338

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *