شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
مقام‌های دولت پیشین مفسد بوده

حکومت سرپرست افغانستان از دیدار و گفت‌وگوی معاون سیاسی نخست‌وزیر با برخی نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا خبر داد.

به گزارش ایراف، ارگ در اعلامیه ای که امروز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین منتشر شده اعلام کرده است که مولوی عبدالکبیر؛  با برخی نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیاینه ارگ آمده که در این دیدار نمایندگان و بزرگان اتحادیه افغان‌های مقیم آلمان، انگلیس، بلژیک، سوئد، اتریش، ترکیه، نروژ و امارات متحده عربی، پیشنهادات و نظریات افغان‌های مقیم کشورهای خود را با او شریک ساخته‌اند.

در این دیدار خوشحال روهی به نمایندگی از دیگران گفته که آنان در خارج اتحادیه‌هایی دارند و از شمار زیادی از افغان‌ها نمایندگی می‌کنند.

‏وی همچنین گفته که افغان‌های مقیم خارج توانایی‌های زیاد علمی و اقتصادی دارند و از حکومت سرپرست افغانستان خواسته که از آنان در آبادی کشور استفاده کند.

روهی ضمن تاکید بر امنیت افغانستان، گفت که هیچ کسی در منطقه و جهان طرفدار جنگ نیست.

وی افزود حکومت سرپرست افغانستان باید کابینه خود را از سرپرستی خارج کرده و یک دولت دائمی را ایجاد نماید.

نماینده اتحادیه افغان‌های مقیم اروپا همچنین خواهان بازگشایی مدارس و کار زنان شد.

‏آنان همچنین گفته‌اند که تصویر واقعی افغانستان را به جامعه افغان‌های مقیم اروپا خواهند رساند.

زرکی ملیار؛ عضو دیگر هیات افغان‌های مقیم اروپا نیز خواهان بازگشایی مدارس و کار زنان شد و گفت که باید اجازه کار و تحصیل برای زنان داده شود.

این هیات اطمینان داد که موضع حکومت سرپرست افغانستان را به افغان‌های مقیم اروپا خواهد رساند.

در همین حال، مولوی عبدالکبیر ضمن قدردانی از آنان خواست که وضعیت افغانستان را از نزدیک ببینند و تاثیرات مثبت را از آن دریافت نمایند.

وی  گفت که اکثر نیروهای پیشین از کشور رفته، آنان‌ که در کشور باقی‌مانده‌اند در پلیس و ارتش خدمت می‌کنند و علیه هیچ کسی تهدیدی نیست.

عبدالکبیر از مقام‌های پیشین به عنوان مقامات مفسد یاد کرده و گفته که هیچ‌کس خواهان برگشت آنان به کشور نیست.

مولوی عبدالکبیر گفته که در دو دهه گذشته تخم نفاق در کشور کاشته شده بود و با روی‌کار آمدن دولت سرپرست، نفاق از بین رفته است.

در این رابطه مطالعه عبدالکبیر: با تحکیم امنیت در افغانستان زمینه خوبی برای فعالیت های خیریه و سرمایه گذاری فراهم است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=14143

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها