یکشنبه 8 میزان 1403 برابر با Sunday, 29 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مقام سازمان ملل: عدم پایبندی طالبان به توافقات روند دوحه را متوقف خواهد کرد

به گزارش ایراف، رزماری دیکارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در نشستی که درباره وضعیت زنان و با حضور آنتونیو گوترش در حاشیه اجلاس مجمع عمومی برگزار شده بود، گفت که در صورتی که طالبان به تعهداتی که داده اند، پایبند نباشند، روند دوحه در خطر توقف قرار خواهد گرفت.

سومین روند دوحه با حضور طالبان در تیرماه سال جاری در قطر برگزار شد. این نخستین نشست از روندهای دوحه بود که نمایندگانی از طالبان در آن حضور داشتند.

دیکارلو با اشاره به قانون تازه امر به معروف طالبان افزود که این قانون تمایل برخی از کشورها به شرکت در نشست های دوحه را کاهش می دهد. این درحالی است که کشورهای حاضر در نشست دوحه تمایل به ادامه این روند دارند.

طالبان به تازگی قانون امر به معروف را توشیح کرده که در نتیجه آن محدودیت های بیشتری بر بخش مختلف جامعه ازجمله زنان وارد شده است.

او در این سخنرانی ضمن تاکید بر افزایش فشار بر طالبان تصریح کرد که برای اینکه طالبان ما را جدی بگیرد باید به حرف هایمان عمل کنیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل همچنین با درخواست از طالبان برای رعایت حقوق زنان و دختران، ایجاد حکومتی فراگیر، تلاش برای مبارزه با تروریسم گفت تا این اقدامات انجام نشود، طالبان و افغانستان نمی‌توانند به جامعه بین المللی بازگردند.

از زمان بازگشت طالبان این گروه همواره به دنبال آن بوده اند که حضورخود را در جامعه بین المللی افزایش دهند و به عنوان نمایندگان افغانستان در نشست های بین المللی شرکت کنند.

پیشنهاد:   کاظمی قمی: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان از اهداف ما در دوحه ۳ است
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35968

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها