شنبه 31 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ سفارت آمریکا در اسلام‌آباد گفته است که دو طرف رویکردهای گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه مسائل اقتصادی و امنیتی، از جمله مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی خشونت‌آمیز و اهمیت تقویت ثبات و رفاه منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در خبرنامه سفارت آمریکا که دیروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور) منتشر شده، آمده است که جان بس از همکاری مستمر پاکستان در کمک به افغان‌ها در مسیرهای اسکان مجدد به ایالات متحده ابراز قدردانی کرده است.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا انتخاب پاکستان به عنوان یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۶ را به اسحاق دار تبریک گفته و برای همکاری در این شورا اعلام آمادگی کرده است.

در همین حال؛ جیونیوز گزارش داده است که اسحاق دار بر اهمیت تعامل مثبت و سازنده بین پاکستان و ایالات متحده تاکید کرده و چالش‌های جاری اقتصادی و امنیت منطقه‌ای، به ویژه نفوذ شورش‌ها از طریق مرز افغانستان را برجسته کرده است.

این رسانه افزوده است که جان بس با رئیس ستاد ارتش پاکستان روی مسایل همکاری نظامی، مسائل ژئوپلیتیکی و وضعیت امنیتی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان صحبت کرده است.

جیونیوز افزوده است که پاکستان از زمان بازگشت دولت طالبان به قدرت در افغانستان شاهد افزایش حملات شبه نظامیان بوده است.

به گفته مقام‌های پاکستانی، شبه‌نظامیان از جمله طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارد و حملاتی را از خاک افغانستان طراحی و انجام می‌دهد.

در گزارش‌های کمیته‌ نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز گفته شده است که تی‌تی‌پی در کنار سایر گروه‌های چون القاعده در افغانستان مراکز آموزشی و پایگاه دارد و از زمان بازگشت طالبان به قدرت تقویت شده‌ است.

مقام‌های پاکستانی بارها از طالبان خواسته که سران طالبان پاکستانی را بازداشت و به پاکستان کشور تسلیم کنند.

اما طالبان حضور طالبان پاکستانی در افغانستان را رد می‌کنند و می‌گویند که افزایش حملات در پاکستان ضعف مقام‌های این کشور است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *