به گزارش ایراف، به نقل از وزارت امور خارجه طالبان، رزا اوتانبایو، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، امروز،یک شنبه، 22مهرماه با امیرخان متقی دیدار کرد.

اوتانبایوا، در این دیدار، جورجت گانیون، معاون جدید سیاسی یوناما را به امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان معرفی کرد.

براساس اعلامیه ای که از سوی وزارت امور خارجه طالبان منتشر شده، آمده است که سرپرست این وزارتخانه ضمن ابراز امیدواری از تقویت روابط حکومت سرپرست با سازمان ملل، از هرگونه همکاری دوجانبه اطمینان داده است.

اوایل ماه جاری سازمان ملل متحد، جورجت گانیون را به عنوان معاون سیاسی جدید یوناما در کابل انتخاب کرد.

گانیون هشتم مهرماه برای انجام وظایفش وارد کابل شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که گانیون با بیش از ۲۸ ساله سابقه کار در بخش های صلح، حقوق بشر، کمک های بشردوستانه و توسعه در کشورهای متاثر از جنگ، جایگزین مارکوس پوتزل شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز انتصاب جورجت گانیون از کانادا را به عنوان معاون جدید نماینده ویژه (سیاسی) خود برای افغانستان در مأموریت کمک سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد.

گانیون جانشین مارکوس پوتزل از آلمان می شود.

او بیش از ۲۸ سال تجربه در حمایت از فرآیندهای ایجاد صلح و رهبری ابتکارات استراتژیک در زمینه حقوق بشر، اقدامات بشردوستانه و توسعه در درگیری ها و محیط های پس از مناقشه را دارد.

از سال 2021، خانم گانیون به عنوان معاون نماینده ویژه دبیرکل برای لیبی در مأموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی (UNSMIL) و مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه برای لیبی خدمت کرده است.

او همچنین تجربه قبلی کار در افغانستان را دارد. به طوری که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ رئیس حقوق بشر یوناما در کابل بود.

یوناما ازجمله نهادهای بین المللی است که پس از بازگشت طالبان به قدرت به فعالیت خود در افغانستان ادامه داد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37932

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *