شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
تاکید حقانی بر روابط خوب با جهان به ویژه کشورهای اسلامی-معافیت دوباره شورای امنیت برای سراج‌الدین حقانی برای سفر به امارات_ ایراف

به گزارش ایراف، در بیانیه این شورا آمده است که این معافیت از ۱ تا ۵ تیرماه برای شرکت او در نشست امنیتی و آشتی صادر شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که هدف سفر حقانی به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی شرکت در نشست‌های امنیت منطقه‌ای، ثبات و صلح بوده است.

این دومین سفر سراج الدین حقانی به امارات متحده در هفته‌های اخیر است.

در همین حال، چندی پیش کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، معافیت‌ ممنوعیت سفر برای سراج‌الدین حقانی، وزیر امور داخله طالبان، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، عبدالحق وثیق، رییس استخبارات و نورمحمد ثاقب، وزیر حج و اوقاف این گروه را به‌منظور شرکت در مراسم حج تایید کرده بود.

پس از سفر نخست حقانی به ابوظبی و دیدارش با مقام‌های ارشد امارات متحده عربی، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود که کشورهای عضو سازمان ملل باید تحریم مقام‌های طالبان را رعایت کنند.

وزیر کشور طالبان به دلیل دست داشتن در حمله‌های انتحاری، از جمله حمله‌‌ای که منجر به کشته شدن یک شهروند آمریکایی شده بود، در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد و دولت آمریکا نیز برای بازداشت وی ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

همچنین این سفرها با انتقاد کارشناسان آمریکایی از سفر سراج‌الدین حقانی به کشورهای متحد آمریکا روبرو شده است.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26505

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها