دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، هربرت ریموند مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره ترامپ در گفتگو با شبکه سی ان ان گفته است که رییس سابقش نیز مسئولیت خروج آشفته از افغانستان را برعهده دارد.

او در گفت‌وگو با این شبکه گفت که ترامپ در سال 2017 تصمیمی برای حفظ آمریکا در افغانستان گرفته بود. اما سپس نظر خود را تغییر داد. او در نهایت با طالبان توافقی را منعقد کرد که براساس آن نیروهای آمریکایی باید تا ماه مه 2021 از افغانستان خارج می‌شدند. اما با روی کار آمدن بایدن او تاریخ خروج را به ماه اوت تغییر داد.

مک مستر در پاسخ به این سئوال که آیا ترامپ در قبال عقب نشینی که دولت بایدن نسبت به آن به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، مسئولیت دارد، جواب داد: اوه، بله.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که ترامپ بارها و به ویژه در کارزارهای انتخاباتی بایدن و کامالا هریس را به علت خروج از افغانستان مورد انتقادهای شدید قرار داده است و این حادثه را «شرم آور» می خواند.

ترامپ روز گذشته با حضور در میان سربازان گارد ملی در میشیگان ضمن آنکه هریس و بایدن را مسئول خروج «آشفته بار» آمریکا از افغانستان دانست گفت که این اقدام اعتبار آمریکا در جهان را کاهش داده است.

در عین حال، او به عدم حمله نیروهای طالبان در 18 ماه حکومت داری به سربازان آمریکایی در افغانستان افتخار می کند و بارها بر آن تاکید کرده است.

به طوری که در تازه‌ترین مورد در گفت‌وگو با شان رایان، کهنه سرباز آمریکایی در افغانستان ضمن آنکه طالبان را «جنگجویان خوب» توصیف کرد گفت که این گروه در جریان 18 ماه حکومتداری او به هیچ سرباز آمریکایی در افغانستان حمله نکرده است.

پیشنهاد:   عبدالکبیر: با وجود قلدری آمریکا با جهان تعامل داریم
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=33737

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *