مخالفت احزاب پاکستانی با حمله به افغانستان | «منطقه به جهنم تبدیل می‌شود»

به گزارش ایراف، حزب تحریک انصاف پاکستان در یک نشست اضطراری که احزاب سیاسی پاکستان برگزار کرده بود در واکنش به سخنان اخیر وزیر دفاع پاکستان مبنی بر تهدید و حمله بر پایگاه های تی تی پی درخاک افغانستان گفت: این اظهارات باعث جنگ و بی‌نظمی بیشتر در پاکستان می‌شود که حمله به افغانستان به معنای درگیری کل منطقه و جنگ است.

در این نشست اضطراری احزاب سیاسی به دولت پاکستان از عواقب دخالت در امور کشورهای دیگر هشدار دادند.

همچنین جماعت اسلامی پاکستان نیز در اعلامیه‌ای در واکنش به همین موضوع گفته‌ است که حامیان دولتی اجرای عملیات در داخل افغانستان، می‌خواهند منطقه را به جهنم تبدیل کنند.

در اعلامیه این حزب که پس از رایزنی با رهبران ایالت‌های خیبرپختونخواه و بلوچستان انتشار یافته آمده است: «به دلیل دخالت پرویز مشرف در جنگ آمریکا، مرزهای غربی دچار بی‌ثباتی شد که عواقب آن همچنان ادامه دارد.»

حافظ نعیم‌الرحمن، امیر جماعت اسلامی در همین رابطه گفت که عملیات عزم استحکام برای کشور، مردم و ارتش مفید نیست.

در بیانیه این جماعت آمده است که در درون پاکستان لابی‌هایی وجود دارد که می‌خواهند پاکستان و افغانستان درگیر جنگ شوند. اما سابقه عملیات‌ها نشان دهنده شکست آنها است.

این بیانیه از پیشرفت مثبت در مذاکرات و روابط با افغانستان حمایت خواهند کرد.

حکومت سرپرست افغانستان نیز به این اظهارات پاسخ داده است.

این درحالی است که وزارت دفاع طالبان در واکنش به اظهارات اخیر خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان با انتشار اعلامیه‌ای گفت که رهبری پاکستان باید این اجازه ندهد تا کسی در مورد موضوعات حساسیت برانگیز اظهارنظر کند.

در بخش دیگری از این اعلامیه آمده است که این اظهارات به نفع هیچ کسی نخواهد بود، سخنان خواجه آصف، ناسنجیده و تلاش برای گل آلود کردن آب است.

وزارت دفاع طالبان در ادامه هشدار داده است که هرکس با هر بهانه‌ای به حریم ما تجاوز کند، مسئولیت عواقب آن به دوش او خواهد بود.

واکنش تند طالبان به اظهارات وزیر دفاع پاکستان

این درحالی است که سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در واکنش به اظهارات وزارت دفاع پاکستان گفت: خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نشده و افغانستان در مسایل داخلی کشورها نیز دخالت نخواهد کرد.

او گفت: نه به کسی آسیب می‌رسانیم و نه اجازه می‌دهیم کسی به افغانستان آسیب برسد.

همچنین، رحمت‌الله فیضان، معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات نیز در واکنش به اظهارات خواجه آصف گفت هر کسی که در مورد بی‌ثباتی افغانستان فکر کند، کشورش بی‌ثبات خواهد شد و هر کسی که بخواهد امنیت ملی افغانستان را تهدید کند، امنیت او نیز تهدید خواهد شد. ما با کسی شوخی نداریم.

خواجه آصف، وزیردفاع پاکستان در مصاحبه اخیر با بخش اردوی صدای آمریکا گفته است که ارتش این کشور با راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام» به پناهگاه‌های فرامرزی تحریک طالبان پاکستان حمله خواهد کرد.

او در این مصاحبه گفت که هیچ دلیلی برای گفت‌وگو و مذاکره با تحریک طالبان پاکستانی وجود ندارد.

وزیر دفاع پاکستان خاطرنشان کرد که در صورت ضرورت و به دلیل آنکه موضوع امنیت پاکستان خیلی مهم است به پناهگاه‌های تی تی پی حمله خواهد کرد.

این مقام پاکستانی در ادامه گفته است که این گروه از افغانستان فعالیت می‌کنند، با این حال پناهگاه‌هایی در داخل افغانستان نیز دارند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=27041

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها