دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مجاهد گزارش شورای امنیت در مورد تهدید داعش در افغانستان را تبلیغات خواند-ایراف

به گزارش ایراف، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در یک فایل صوتی منتشر شده توسط شبکه طلوع نیوز در واکنش به گزارش تازه شورای امنیت در مورد تهدید داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان را «نادرست» خواند.

مجاهد افزود: تهدید داعش کاهش یافته است و مبارزه دقیقی در برابر این گروه صورت گرفته است که مسئله را همه می‌دانند و می‌بینند.

مجاهد در این اظهارات، منکر حضور دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان شده است و این اطلاعات را غلط و تبلیغات می‌داند که به نفع هیچ گروه نیست.

مجاهد همچنین افزوده است که افغانستان تحت کنترل حکومت سرپرست است و این حکومت براساس استراتژی خود اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه گروه دیگری استفاده شود.

سخنگوی حکومت سرپرست در بخش دیگری از این واکنش افزوده است که هیچ نگرانی وجود ندارد و ما به آنها اجازه فعالیت نمی‌دهیم و داعش درحال نابودی است.

شورای امنیت سازمان ملل در گزارش تازه خود از افغانستان این کشور را پناهگاه امن گروه‌های تروریستی عنوان کرده است.

طبق این گزارش طالبان از خود در برابر گروه‌های تروریستی انعطاف نشان داده و بستر نفوذ تروریسم را به کشورهای همسایه فراهم کرده است.

همچنین این گزارش می‌گوید که ناتوانی طالبان منجر به قوی شدن گروه‌هایی چون القاعده و داعش در افغانستان شده است. به طوری که داعش به دنبال افزایش حملات خود به کشورهای آسیای مرکزی است و در نهادهای امنیتی طالبان نفوذ کرده است.

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت در افغانستان نگرانی‌های بسیاری از سوی جامعه جهانی برای نفوذ، تقویت گروه‌های جهادی در این کشور به وجود آمده است. همچنین، گزارش‌هایی از تبدیل شدن این کشور به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی وجود دارد.

پیشنهاد:   امریکا و سازمان ملل تأثیر کمک‌ها به افغانستان را بررسی می‌کنند

با این حال، طالبان همواره مدعی تعهد به عدم اجازه استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی علیه دیگر کشورها بوده‌اند.

همچنین این گروه منکر حضور داعش در افغانستان هستند و معتقدند که داعش ریشه کن و حضور آنها در این کشور به سفر رسیده است.

شبکه خبری اوراسیا نیز در گزارش تازه خود گفت افغانستان به پناهگاه تروریسم تبدیل شده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29034

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *